A BioTechUSA marketingkommunikációja a közösségi média felületeken keresztül

Bak Imola Eszter (2022) A BioTechUSA marketingkommunikációja a közösségi média felületeken keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat - Bak Imola Eszter ENSP9I.pdf] PDF
Záródolgozat - Bak Imola Eszter ENSP9I.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom keretén belül a BioTechUSA Magyarország marketingkommunikációját elemeztem a közösségi médiában, mivel a populáció jelentős része aktív felhasználója a közösségi média felületeknek, ami az elmúlt időben az egyik elsőszámú kommunikációs csatornává vált, így napjainkban már elengedhetetlen egy vállalat számára, hogy kihasználja a platformok adta lehetőségeket. Kutatásom első felében teljeskörű bemutatásra került a cég múltja és története, majd elemeztem a BioTechUSA marketing-mixét. Az ezt követő fejezet az elmúlt évek innovatív kampányainak rövid leírását tartalmazza, melyek promótálásában a közösségi média központi szerepet játszott. A különböző online felületek ismertetése után, részletes betekintést kínáltam az olvasó számára abba, miként hasznosítja ezeket az oldalakat a BioTechUSA csapata marketingcéljai elérése érdekében. A szekunder kutatásom végén két versenytárs Instagram és Facebook tevékenységének elemzésével és statisztikai adatok segítségével határoztam meg a BioTechUSA piaci helyzetét. A dolgozat első felében érintettem az influencer marketing előnyeit, mely téma körbejárása után fogalmazódott meg bennem a kutatás hipotézise: H1: Egy influencer által létrehozott hirdetés vonzóbb a fogyasztók számára, mint a márka saját oldalán megosztott hirdetés.Kutatásom második felét e téma köré építettem fel és kérdőíves megkérdezésem során gyűjtött kvantitatív adatokkal és egy magyar kutatás eredményeivel elfogadtam a felállított hipotézist. A záródolgozatom fő kérdése, hogy hogyan tudja a BioTechUSA hatékonyan felhasználni a közösségi média felületek szolgáltatásait, és hogy milyen stratégiát javasolt követni egy vállalat számára egy sikeres marketingkommunikáció kiépítésének érdekében. Javaslataimat a Z generációs szemszögemből, a cég marketingkommunikációjával kapcsolatban fogalmaztam meg. A termékbemutató, -leíró tartalmak csökkentése és a szórakoztató, vicces bejegyzések számának növelése, valamint véleményem szerint, célszerű volna több energiát fektetni TikTok videók gyártásába.Záródolgozatom célja az volt, hogy a BioTechUSA márkán keresztül bemutassam a közösségi platformok által kínált lehetőségeket, melyek hozzájárulnak a vállalat ismertségének és a márka értékének növekedéséhez. Bízom benne, hogy kutatási anyagom megfelelő betekintést nyújt a közösségi média használatába, olyan vállalatok számára is, akik még nem érték el a kívánt eredményeket vagy eddig nem megfelelően hasznosították az oldalak lehetőségeit, valamint, hogy javaslataimmal hozzájárulok a BioTechUSA marketingkommunikáció stratégiájának erősödéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: közösségi média, marketingeszközök, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:48
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:48

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet