Méhes Pál Tamás (2022) Az adatvezérelt marketing. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Méhes Pál.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Méhes_Pál_bizalmas-kerelem-magyar-nyelvu.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (201kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat fő célja a marketing, mint kreatív alapokon fekvő üzleti terület, bemutatása az adatvezéreltség tekintetében. A bemutatás alapját képzik szakirodalmi kitekintések, illetve nagyvállalati és kisvállalati gyakorlati példák. Az adatvezéreltség fontossága napjainkban folyamatosan növekszik, tehát a téma aktualitását főként a jelenlegi piaci helyzet adta, amellett, hogy saját vállalkozásomban és főállású munkahelyemen is ezzel foglalkozom. A szakirodalmak által biztosított háttér a téma feldolgozását teljes mértékben támogatta és a kutatást is megfelelően előkészített. Kutatásomban a MOL Csehország marketing kommunikációs mix felülvizsgálatára került sor. A kutatás eredményei alapján következtetésképpen levonható, hogy a 2019 és 2021 között Internet néven online marketing költésre rendelt költségkeret növelése megfelelő volt és a további években a növelés megtartásával vagy emelésével az elmúlt 3 évhez hasonlóan teljesítmény növekedésre lehet számítani. Ezen kívül további következtetések között szerepel a nemi eloszlás optimalizálása a Facebook hirdetéseket és a MOL Csehország töltőállomásainak adatait figyelembe véve. A kutatás folytatása potenciális lehetőséget biztosított volna az online marketing tevékenységek különböző tesztelésére. Itt első sorban a kutatási eredmények alapján kontrol és teszt célközönségek segítségével lehetett volna tesztelni a töltőállomások látogatottságának változását a hirdetések kreatív tartalmak változtatásából kifolyólag. A kreatív tartalmak fő tesztelési mutatóját a hirdetések által elért felhasználók nemi megoszlása képezte volna, így optimalizálva a jelenlegi egyensúlytalan helyzetet. A kutatásban legjelentősebb korlátozó feltétel a töltőállomáson elért emberek visszamérése volt. A tranzakció szám által biztosított vásárlói forgalom becslés nagyságrendekben mérve ad egyfajta visszaigazolást arról, hogy milyen változás következett be, viszont továbbra is ismeretlen marad a teljes vásárlói út vizsgálata. Nem lehet visszavezetni, hogy melyik vásárló milyen hirdetéssel vagy marketing kommunikációval találkozott és az milyen hatással volt rá a vásárlási döntés meghozatalakor. Az adatvezérelt marketing témakörében rendkívül hasznos eredménnyel bíró kutatás lehet hűségprogramban résztvevők online és offline vásárlási viselkedésének vizsgálata töltőállomások esetében. Az offline tranzakciók során használt hűségkártya vagy applikáció biztosítaná a lehetőséget arra, hogy az online viselkedés jogi és etikai keretek között összekötésre kerüljön az offline bolti vásárlással. Ebben a kutatásban vizsgálni lehetne az online hirdetések mellé állított költségek nem online történő bevételi oldalát is.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatalapú döntéshozatal, adatalpú, Adatvezérelt, adatvezérelt marketing, közösségi média, marketing elemzés, MOL |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:48 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:48 |
Actions (login required)
Tétel nézet |