PR a BMW gyakorlatában

Kátai Szabolcs (2022) PR a BMW gyakorlatában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Katai_Szabolcs_Szakdolgozat (1) (2).pdf] PDF
Katai_Szabolcs_Szakdolgozat (1) (2).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (798kB)

Absztrakt (kivonat)

Összességében kutatásomban feltártam azokat a folyamatokat, amikből megérthetjük, megismerhetjük egy multinacionális vállalat marketingtevékenyégét, marketingkommunikációját. A BMW-csoport fókuszba helyezésével elemeztem a marketing és Public Relations felhasználási célját. Azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy mennyire fontos egy multinacionális vállalat számára a marketing, és hogy azt milyen módon használja fel. Kutatásomban feltártam a Public Relations alaptényezőit, ezzel megalapozva azt, hogy miként működik a vállalati kommunikáció, azaz, hogy hogyan kommunikál a BMW az alkalmazottjaival és a külső ügyfeleivel, célközönségével. Továbbá kutatásom bemutatja, hogy egy esetleges krízist, hogyan kommunikálja a cég a vásárlóival, milyen a válságkezelési stratégiája. Ami alátámasztja azt, hogy a BMW az egyik legmegbízhatóbb autógyártók egyike, ugyanis az 1998-as orosz gazdasági válság óta folyamatosan nő a cég eladottságának száma. Kitértem arra is, hogy miként növeli társadalmi felelősségét a márka, és hogy, hogyan támogat más országokban lévő közösségeket a világ több részén, amely megerősíti azt a felvetésemet, hogy a BMW az egyik legstabilabb autómárka a piacon. Dolgozatom alatt fontos hangsúlyt helyeztem egy ilyen nagy márka egyik legfontosabb jövőbeli tényezőjére a fenntarthatóságra. Erre a klímaváltozás veszélyeivel, az Európai Uniós szabályozások súlyosságával, az elektromobilitás elterjedésével mutattam rá. Ezekből a példákból arra jöttem rá, hogy a BMW minden tekintetben felkészült a jövőbeni autózás változásaira, felkészült és naprakész a klímasemleges autózásra. Munkám ezen részében hasznomra vált a felhasznált szakirodalmi és online források elemzése, amelyek rávilágítottak ezen fejezetem megoldására. Munkám szervez részét képezte a BMW marketingkommunikációja a közösségi média platformjain keresztül, amelyet hipotézisemben is kiemeltem. Kiemelten fontos szerepet szántam az egyik legnépszerűbb platform az Instagram bővebb felkutatására, amelyben arra jutottam, hogy a BMW rendelkezik az egyik legjobb közösségi médián keresztüli marketingstratégiájával, továbbá véleményem szerint jobb, közvetlenebb, nyitottabb a bajor márka Instagram profilja, mint a legnagyobb rivális, Mercedes-é, ezt több példán keresztül is megtudtam erősíteni. E feltárásra sok segítséget adott több online szakforrás is. Munkám során elemeztem a Covid-járvány alatti marketing átalakulást, ami arra adott választ, hogy manapság a közösségi média a legcélszerűbb módja egy vállalat népszerűsítésének, reputációjának és hírnevének növelésében. Kutatásom által beigazolódott a felvetés, hogy egy multinacionális vállalat sikeres működésében a marketing és a Public Relations az egyik legfontosabb mód. Marketing nélkül nem képes fejlődni egy ilyen cég. Erre szakmai gyakorlatom alatti tapasztalataim is rávilágítanak. A folyamatosan fejlődő technológia, a digitalizáció fejlődése, és az olyan kényszerhelyzetek, mint a Covid-járvány nagyban befolyásolják egy vállalat piaci működését. Dolgozatom rámutat arra, hogy az a vásárló, aki BMW tulajdonos vagy potenciális vevő, teljeskörű információt kaphat a márka működéséről, ha a közösségi médián keresztül érdeklődik. Diplomamunkám során alátámasztotta az a felvetés, hogy kevés olyan autógyártó van, ami olyan eladási számokkal rendelkezik ami a globális világjárvány ideje alatt is sikeresen működött, de még az ügyfelekkel való kommunikációja, törődése is elsőrangú és teljes mértékben a nyitottságról, közvetlenségéről, kapcsolatépítésről szól, így bárki aki a BMW-csoport valamelyik márkájától szeretne autót tulajdonolni, az a teljes elköteleződésig élhet a lehetőséggel, ezt a közösségi média és a társadalmi felelősségvállalás is megerősíti a márkának. Kutatásom rávilágít arra, hogy ugyan különböző módok is léteznek egy márka sikeres és hosszútávú működéséhez, azonban a marketing, mint eladási tevékenység a teljes körű garancia egy olyan nemzetközi szervezet számára, mint a BMW-csoport.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kékesdi-Boldog Dalma
Külső
egyetemi tanársegéd; Kommunikáció Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Zelena András
Belső
főiskolai docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kommunikáció, közösségi média, marketing, marketingkommunikáció, public relations
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:47
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet