A keleti kulturális örökségektől való szimbolikus elhatárolódás, mint kommunikációs stratégia egy budapesti vízipipa bár esetében.

Kárpáty Natália Kinga (2022) A keleti kulturális örökségektől való szimbolikus elhatárolódás, mint kommunikációs stratégia egy budapesti vízipipa bár esetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat .pdf] PDF
Szakdolgozat .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (742kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban a keleti kultúrától való szimbolikus elhatárolódást vizsgáltam egy Budapesti vízipipa bár esetében. Ennek felvezetésére olyan témaköröket érintettem, mint a vízipipázás eredete, annak általános gyakorlata, megjelenése a Közel-Keleten, illetve számos egyéb földrészen. A hiteles nyilatkozás  érdekében megvizsgáltam más országok vízipipázás köré kiépített koncepcióit és ezeket hasonlítottam össze a hazai körülményekkel. A többszintű összefüggések miatt globális szinten kellett vizsgálnom az esetet. A továbbiakban olyan aspektusait fejtettem ki, minthogy mi okból válhatott a vízipipázás világszerte ily mértékben népszerű tevékenységgé, ebben milyen szerepe van a médiának és vizsgáltam a Z generációra jellemző multikulturális gondolkodásmódot, ennek ráhatását az esetre. Igyekeztem összefüggéseket feltárni a magyar vízipipa kultúra silány helyzete és a magyar népre jellemző idegenellenesség között, ezzel magyarázva az országok közötti eltérést és a vizsgált vízipipa bár jelenlegi marketing stratégiájának szükségességét. Az online térben végzett felmérések száma 2 db. Fő kutatási módszerem a dolgozat címében említett vízipipa bár vendégeivel készített interjúk és azok elemzése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bartha Eszter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Berta Péter
Belső
tudományos főmunkatárs; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-közösségek, Közel-Kelet, kulturális örökség, kulturális távolságtartás, marketing kommunikáció, vízipipa
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:47
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet