Kárpáty Natália Kinga (2022) A keleti kulturális örökségektől való szimbolikus elhatárolódás, mint kommunikációs stratégia egy budapesti vízipipa bár esetében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (742kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a keleti kultúrától való szimbolikus elhatárolódást vizsgáltam egy Budapesti vízipipa bár esetében. Ennek felvezetésére olyan témaköröket érintettem, mint a vízipipázás eredete, annak általános gyakorlata, megjelenése a Közel-Keleten, illetve számos egyéb földrészen. A hiteles nyilatkozás érdekében megvizsgáltam más országok vízipipázás köré kiépített koncepcióit és ezeket hasonlítottam össze a hazai körülményekkel. A többszintű összefüggések miatt globális szinten kellett vizsgálnom az esetet. A továbbiakban olyan aspektusait fejtettem ki, minthogy mi okból válhatott a vízipipázás világszerte ily mértékben népszerű tevékenységgé, ebben milyen szerepe van a médiának és vizsgáltam a Z generációra jellemző multikulturális gondolkodásmódot, ennek ráhatását az esetre. Igyekeztem összefüggéseket feltárni a magyar vízipipa kultúra silány helyzete és a magyar népre jellemző idegenellenesség között, ezzel magyarázva az országok közötti eltérést és a vizsgált vízipipa bár jelenlegi marketing stratégiájának szükségességét. Az online térben végzett felmérések száma 2 db. Fő kutatási módszerem a dolgozat címében említett vízipipa bár vendégeivel készített interjúk és azok elemzése.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-közösségek, Közel-Kelet, kulturális örökség, kulturális távolságtartás, marketing kommunikáció, vízipipa |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:47 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |