A vevői lojalitás megteremtése az e-kereskedelemben

Beniczki Virág Anna (2022) A vevői lojalitás megteremtése az e-kereskedelemben. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A vevői lojalitás megteremtése az e-kereskedelemben.pdf] PDF
A vevői lojalitás megteremtése az e-kereskedelemben.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (806kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája a címből adódóan a vevői elégedettség és a vevői hűség vizsgálatát foglalja magába. A tömeggyártások megjelenésével a profitszerzés mellett háttérbe szorult a vevői igények célzott kielégítése. A vevői elégedettségben viszont ígéretes lehetőségek rejlenek. Egy ügyfélt megtartani sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint mindig új fogyasztóra beruházni. Ebből kiindulva a projektmunkámban azt a feltevést vizsgálom, miszerint a vevői elégedettség hosszútávon jövedelmező a vállaltok számára. Ehhez körbejárom az elégedettség és a hűség fogalmát majd a kettő közötti kapcsolatra is rávilágítok. Továbbá említésre kerül az e-kereskedelem, azon belül is a B2C. Ismertetem a TQM filozófiát, melynek lényege a folyamatos fejlődés a és a hibák kiaknázása a szervezet egészét tekintve. Különféle szolgáltatásminőségi elemzések is említésre kerülnek, mint a Deming-kör és a Kano- módszer. A hipotézis kutatásához a cég által biztosított szekunder adatokat használtam fel. Továbbá egy 13 kérdésből álló primer kutatást is végeztem a termék és szolgáltatásminőség részletesebb megvizsgálására. A felmérésekből kiderült, hogy az újravásárlási szándék aránya kiemelkedő, mely összefüggésben áll a vevői elégedettséggel. Az adatokat tekintve a hipotézisem, helyesnek bizonyult, miszerint a vevői elégedettség hosszútávon jövedelmező. Továbbá megállapítható, hogy a megfelelő szolgáltatás- és termékminőség összefüggésbe van a vevői elégedettség kialakulásával. Javaslattételeim között a vásárlás utáni vevőgondozás szerepel, melynek első lépése a hírlevekre való koncentrálás. Illetve a PDCA modell folyamatos használata az esetleges hibák felderítésére és kiküszöbölésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: e-kereskedelem, fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, jövedelmezőség, lojalitás, versenytársak, vevőkör
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:47
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet