Az Y és a Z generációk munkaerőpiaci elvárásai, munkáltatói feladatok - kihívások

Skorka Dániel György (2022) Az Y és a Z generációk munkaerőpiaci elvárásai, munkáltatói feladatok - kihívások. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Az Y és a Z generációk munkaerőpiaci elvárásai, munkáltatói feladatok - kihívások_Záródolgozat_Skorka Dániel.pdf] PDF
Az Y és a Z generációk munkaerőpiaci elvárásai, munkáltatói feladatok - kihívások_Záródolgozat_Skorka Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájának az Y és a Z generáció munkaerőpiaci elvárásait választottam, mert korábban több, a generációkról szóló könyvet elolvastam és érdekesnek találtam az ott leírtakat. Fontosnak tartom figyelni és nyomon követni a folyamatos változásokat, mert bizonyos generációk között hatalmas különbségek figyelhetők meg, ezért mind a munkavállalóknak, mind a munkáltatóknak alkalmazkodnia kell ezekhez a folyton változó trendekhez. A magyarországi általános munkaerőpiacot a marketing információs rendszerből (MIR) már jól ismert STEEP elemzés segítségével vizsgálom. Ezt követően rátérek az Employer Brandingre, ahol annak próbálok utána járni, hogy a munkaadók miként tudják meggyőzni a munkavállalókat, hogy őket válasszák a konkurencia helyett. Mivel tudnak többet nyújtani, mint mások és, hogy milyen plusz juttatások azok, amik manapság meg tudják győzni a jövőbeli vagy a meglévő dolgozókat, hogy megtalálták a számukra ideális munkahelyet. Végeztem egy primer kutatást interjú formájában, annak érdekében, hogy egy szakmában dolgozó nézőpontját is jobban megismerjem. A vizsgált téma és az elkészített interjú elemzése után arra jöttem rá, hogy az Employer Branding egyre nagyobb szerepet tölt be a cégek életében. Egyre nagyobb hangsúlyt kell rá fektetni, mivel ma a legfiatalabb, Z generáció az álláskeresés során azt tartja szem előtt, hogy számára milyen előnyökkel jár, ha egy adott vállalatot preferál egy másikkal szemben. A Z generációnak az önmegvalósításon van a legnagyobb hangsúly és nem azon, hogy hogyan tudna a cég kedvére tenni. Nem a lojalitás vezérli. Éppen ezért is volt érdekes utánajárni az egyes generációk jellemzőinek és a szakirodalmak sok olyan dologra rávilágítottak, amire nem feltétlen gondolnánk. Megtudtuk, hogy léteznek kohorszélmények, melyek meghatározzák egy adott generáció későbbi személyiségjegyeit, ami a viselkedésük szempontjából sokszor magyarázatként szolgál. Véleményem szerint ez is mutatja, hogy mekkora hatással bírnak a korosztályunk tettei a gyermekeink vagy az unokáink életére. Láttuk, hogy a két egymást követő generáció (Y és Z), habár hasonlít egymásra, mégis megvannak a különböző jegyeik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: employer branding, generáció, kohorsz élmény, munkaerőpiac, steep elemzés, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:47
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet