HR és vállalati imázs - A kiválasztási folyamat hatása a vállalat imázsára az Extreme Digital-eMAG példáján keresztül

Drávai Viktória Dóra (2022) HR és vállalati imázs - A kiválasztási folyamat hatása a vállalat imázsára az Extreme Digital-eMAG példáján keresztül. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Drávai Viktória Dóra - Záródolgozat.pdf] PDF
Drávai Viktória Dóra - Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (587kB)

Absztrakt (kivonat)

„A megfelelő embert a megfelelő helyre.” Ez egy szimpatikusnak ható szlogen, de vajon hogy lehet megvalósítani a gyakorlatban? Sikerül mindig megtalálni a megfelelő embert, s ha már megtaláltuk, ténylegesen be is fog válni? Az életünk szinte összes területére átterjedő digitalizáció és a pandémia miatt kialakuló elszigetelődés ellenére a személyes kapcsolatoknak, tapasztalásoknak továbbra is hatalmas jelentősége van az álláskeresés hosszadalmas és olykor bonyolult folyamatában. Dolgozatom első felében ismertetem a toborzási és kiválasztási folyamatok elméleti hátterét, módszereit és hatékonyságát.         A témaválasztásomban nagy szerepet játszott, hogy az elmúlt fél évben betekintést nyerhettem a toborzási és kiválasztási folyamatokba először, mint álláskereső és később, mint HR gyakornok. Így mindkét oldalról láthattam, tapasztalhattam, hogy milyen állomásokat kell végigjárni ahhoz, hogy ténylegesen kiválasztásra kerüljön egy jelölt. Szakmai gyakorlatomat egy nagynevű multinacionális cégnél töltöttem, melyet pár mondatban szeretnék bemutatni. A két cég néhány évvel ezelőtt, egész pontosan a 2019-es év végén egyesült és ezzel a közép-európai régió egyik legjelentősebb e-kiskereskedelmi vállalata jött létre budapesti központtal. Az ED-eMAG Kft. közös mottója: „Együtt fejlődünk”. Fúziójuk, hogy folyamatosan változó igényekhez alkalmazkodva új szintre emeljék a vásárlás élményét. Több, mint 4 millió termékből álló palettájuk lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag mindent egy helyen tudjanak megvásárolni az emberek. Emellett felkínálják annak is a lehetőségét, hogy a házhozszállításon kívül úgynevezett eMAG easybox automatáikat igénybe véve a nap bármely órájában tudd átvenni megrendelésed, akár kutyasétáltatás vagy futás közben. A rendeléseket vagy adott esetben a visszaküldéseket nyomon lehet követni online, letölthető az elektronikus számla és garanciajegy, valamint online garanciális ügyintézésre is lehetőség van.   Az itt megszerzett tapasztalatok sarkalltak arra, hogy a fentebb említett kérdéskört válasszam szakdolgozatom témájául.          Melyik toborzási módszer a leghatékonyabb? Milyen szempontokat kell figyelembe venni egy hirdetés összeállításakor? Milyennek kell lennie az interjúnak, hogy a jelöltről minél többet tudjunk meg? Milyen szempontok szerint választanak a jelöltek közül? Milyen módszereket alkalmaznak a kiválasztás során? Létezik-e visszacsatolás arról, hogy a megfelelő ember lett-e kiválasztva az adott pozícióra?          Dolgozatom második részében az imázs, ezen belül a vállalati imázs és az arculat fogalmát tisztázom és vizsgálom a kérdéskört, hogy hogyan lehetséges tudatos folyamat során alakítani egy vállalat imázsát. Ezek mellett kitérek a munkáltatói márka meglétének és hatékony működésének fontosságára és jelentőségére, ugyanis az eltelt hat hónap alatt több kérdés is felmerült bennem ezzel kapcsolatban, amelyre szeretném az anyaggyűjtés során megtalálni a válaszokat. Mi az a munkáltatói márka? Lehetséges tudatos úton befolyásolni, alakítani, formálni? Hogyan lehet a mindennapok folyamán ügyelni arra, hogy az alkalmazottak elégedettek legyenek, jó kép alakuljon ki bennük a vállalatról? Érkezik erről visszacsatolás és ha igen, akkor milyen úton? A vállalat, amelyet bemutatni szeretnék egy 21 éve működő, román tulajdonú, dinamikusan fejlődő cég. Az általános jellemzők leírása mellett bemutatom, hogy a gyakorlatban hogyan zajlik a munkaerő beszerzése és kiválasztása, illetve a jelöltekkel való kapcsolattartás az Extreme Digital-eMAG Kft-nél, hiszen a szakmai gyakorlatom eltöltése alatt ez volt legfőbb munkaköröm. Az eltelt időszak alatt tapasztaltak motiváltak arra, hogy bővebben utánajárjak a témának. Végül dolgozatom lényegi és talán legizgalmasabb témáját fejtegetem, vagyis azt, hogy a munkavállalók oldaláról megközelítve milyen jelentőséggel bírnak a kiválasztási folyamat során tapasztaltak egy cég megítélésében, a vállalati imázs kialakításában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabó Edit
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Extreme Digital-eMAG, HR, Munkáltatói márka, toborzás és kiválasztás, vállalati imázs
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:47
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet