A belső marketingkommunikáció és az asszertivitás szerepe a Takarék Bank Zrt.-nél

Buzás Eszter (2022) A belső marketingkommunikáció és az asszertivitás szerepe a Takarék Bank Zrt.-nél. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_.pdf] PDF
Szakdolgozat_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A BELSŐ MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ ÉS AZ ASSZERITIVITÁS SZEREPE A TAKARÉK BANK ZRT.-NÉL (szinopszis) A hallgató neve: Buzás Eszter A konzulens neve: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Szak: Kereskedelem és marketing alapképzés, marketingkommunikációs szakirány Szakdolgozatom témája a belső marketing szerepe volt banki környezetben, pontosabban a választott szervezetnél, a Takarékbank Zrt.-nél vizsgáltam a jelenlétét. A szervezet választásánál szerepet játszott az itt eltöltött gyakornoki pozícióm, melynél belátást nyerhettem a bank belső folyamataira, tevékenységeire. A témámnak olyan alapköveit vettem górcső alá, mint a stratégiai elemek, a belső marketingkommunikációs eszközei, iránya és gyakorlati elemei, a szolgáltatásmarketingben való elhelyezkedése, a külső marketinggel alkotott kapcsolata. Ezen felül a belső ügyfelet elemeztem, mint fogyasztót, vonatkoztattam a belső PR jelentőségére, valamint a bankon belüli kommunikációt ismertettem. Az asszertivitás témakört olyan szinten kapcsoltam ide, hogy érthető legyen a párhuzama a fő témával és hangsúlyozzam elengedhetetlennek tekinthető fontossági szerepét az adott vállalatnál, mint magatartási kommunikációs forma. Motivációs elemként is felsorakoztattam, valamint hozzávetőlegesen említésre került a reziliencia, mint alkalmazottak stressz-tűrő képessége, és az a tény, hogy miért érdemes ezzel vállalati szinten foglalkozni. Elsődlegesen szekunder adatokkal szakirodalmak segítségével bemutattam a fent említett témaköröket, kiemelve két modellen keresztül (6I és 4D), valamint lefektettem alappilléreit, feladatkörét, főbb ismérveit. Úgy gondolom a szakirodalom hosszas terjedelme dolgozatomnál abból a szempontból is indokolt, mivel a belső marketing téma teljes lefedettségét szerettem volna biztosítani vele. Erre épült fel a primer kutatásom, amely kvantitatív kutatásként kérdőíves megkérdezés formájában zajlott, a megkérdezettek a vállalat munkatársai voltak. Az eredmények vizsgálata, levezetése alkotta a szakdolgozat második részét, melyben a Takarékbank bemutatása után fajsúlyos szerepet töltött be. Primer kutatásban az alkalmazottak szemüvegén keresztül vizsgáltam a bank belső kommunikációjának stratégiáit, eszközeit, irányát, a felső vezetés és alkalmazottak közötti összhangot, az osztályok együttműködését, a szervezet által alkalmazott motivációs elemeket, azoknak a megítélését, valamint egy általános elégedettséget is mértem. Három hipotézist fogalmaztam meg kutatásom elején, melyek a következők: A bank reputációjára nagy hatással van a belső marketing alkalmazása, milyensége, minősége. Másodikként az asszertivitás nélkülözhetetlen szerepét támasztottam alá. Harmadik feltevésem a gyakornoki pozícióm alatt megfigyelt fluktuáció hátterében álló belső marketing helytelen használata volt. Minden hipotézisemet egyetemlegesen sikeresen alátámasztottam, a kutatási eredményeim és a szakirodalom szolgált segítségemül. A tanulmányomat az eredmények összegzésével, a leszűrt tanulságokkal zártam, valamint javaslattételként számos ajánlást tettem az eredménytelennek kijött eszközök megoldására. Továbbá javallatot tettem miben változtatnék a belső marketingnél, hogyan érném el, hogy sikeresebben szólítsa meg a belső ügyfeleket. Úgy gondolom a dolgozatom elérte a célját, és sikerült egy átfogó képet adni az olvasónak a belső marketing témaköréről, valamint mélyebben megfigyelni annak hatását egy adott vállalatra nézve. Valamint kellően felhívtam a figyelmet a helytelen használatával járuló vállalati arculatra és hírnévre vonatkozó negatív hatásának kockázatára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bánk András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: asszertivitás, belső kommunikáció, belső marketing, kommunikáció, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:47
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet