Közösségi média és influencer marketing alkalmazása vállalati és értékesítési célok elérése érdekében

Erdész Szabina Krisztina (2022) Közösségi média és influencer marketing alkalmazása vállalati és értékesítési célok elérése érdekében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Erdész Szabina.pdf] PDF
Szakdolgozat Erdész Szabina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom központi témája a közösségi média nyújtotta marketing lehetőségek vizsgálata, illetve az, hogy ezen marketing eszközök, hogyan és miként befolyásolják a felhasználók fogyasztói magatartását. A dolgozatom célja a primer és szekunder kutatásaim során, hogy a megfogalmazott hipotézisek alátámasztására vagy cáfolására elegendő, releváns információt kaphassak. Kutatásom hipotézisei az alábbiak: H1: A közösségi média nyújtotta marketing/hirdetési lehetőségek hatékonyak a vállalati célok elérésében. H2: A felhasználók által generált tartalom hatékonyabb a vállalati célok elérésében, mint a fizetett reklámok. H3: Az Instagram a legmegfelelőbb platform az influencer marketing számára. H4: Az influencerek rendelkeznek olyan eszköz rendszerrel, amely növelheti egy vállalat értékesítését. Primer kutatásaim során mélyinterjút készítettem egy általam hitelesnek és sikeresnek vélt véleményvezérrel, annak érdekében, hogy megismerhessem, hogy hogyan és miként járul hozzá egy influencer egy kampány sikeréhez, illetve, miként képesek hatni követőikre. Kérdőíves megkérdezésem során több, mint 100 a közösségi média oldalakon aktív férfi és nő véleményét és nézetét ismerhettem meg a közösségi média használati és online vásárlási szokásaikról, illetve arról, hogy mely közösségi média által létrejövő hatások befolyásolják a vásárlási döntéseiket. Mind a primer és szekunder eredmények segítségemre voltak a hipotéziseim alátámasztásában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, digitális marketing, e-kereskedelem, fogyasztói magatartás, közösségi média, vásárlói magatartás, WOM
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:47
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet