Vállalati stratégia tervezés a Richter Gedeon Nyrt. vonatkozásában

Benda Vivien (2022) Vállalati stratégia tervezés a Richter Gedeon Nyrt. vonatkozásában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of szakdoga.pdf] PDF
szakdoga.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Április 27..

Download (1MB)
[thumbnail of pdf24_merged.pdf] PDF
pdf24_merged.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (609kB)

Absztrakt (kivonat)

VÁLLALATI STRATÉGIA TERVEZÉS A RICHTER GEDEON NYRT. VONATKOZÁSÁBAN (szinopszis)   A hallgató neve: Benda Vivien  A konzulens neve: Zarándné Dr. Vámosi Kornélia  Szak: Kereskedelem és marketing alapképzés, Marketingkommunikáció szakirány    A szakdolgozatom témája a vállalati stratégiai tervezést és ehhez kapcsolódóan a Richter Gedeon Nyrt. stratégiai felépítését mutatja be és elemzi. A témaválasztásomban igen nagy szerepet játszott az, hogy jelenleg gyakornokként foglalkoztat engem a vállalat. Amikor kicsit utánanéztem a céggel kapcsolatos lehetséges szakdolgozati témáimnak egyből tudtam, hogy a 2020-ban újraalkotott stratégiát fogom választani. Úgy gondolom, hogy a téma kellő képpen friss, aktuális és maximálisan lefedi azt az elvárást, amit a képzésemen egy szakdolgozattal szemben állítanak. A dolgozatom két részből áll össze. A két rész az elmélet és gyakorlat egységéből áll. Az első rész egy témának megfelelő szakirodalmi áttekintést tartalmaz a stratégiai tervezés alapjaitól kezdve. Ezt követően a második rész az szakirodalmi kutatás alapján gyakorlatban mutatja be és elemzi a Richter Gedeon multinacionális gyógyszercég újonnan megalkotott vállalati stratégiáját. Ezt pedig kiegészíti a saját vállalaton belüli kutatásom. A primer kutatásom a vállalati stratégiával kapcsolatos dolgozói tendenciákat kutatta. A kutatási célom az volt, hogy a begyűjtött információkkal, pontos ismeretekhez jussak a vállalaton belüli stratégiával kapcsolatos dolgozói tendenciákról. Kvantitatív kutatást készítettem. Kutatási módszernek egy vállalaton belüli primer online kérdőíves kutatást választottam. A vállalaton belül, a különböző osztályokon dolgozó eltérő beosztású alkalmazottak között, mértem fel a jelenlegi vállalaton belüli attitűdöket. Megfelelő módszernek tartottam a primer kutatás megkérdezéses formáját, ugyanis a két hipotézisem igazolása vagy cáfolata egy vállalaton belüli saját információ igényt teremtett számomra. A dolgozatomban összevetem azt, hogy a szakirodalmakban található elmélet mennyire párosul egy cégnek a piaci gyakorlatával, valamint a kutatásommal kapcsolatos konklúziókat is kifejtem és azt is elemzem a szakirodalmi ismeretek segítségével. A dolgozatom két hipotézist vizsgál és támaszt alá. Az első hipotézise az, hogy egy multinacionális vállalaton belül a stratégiai célkitűzések elérésére hatással vannak az ezzel kapcsolatos vállalaton belüli dolgozói tendenciák. A dolgozatom második hipotézise pedig, hogy egy multinacionális vállalaton belül a dolgozók munkájára hatást gyakorol a vállalat stratégiai célkitűzéseinek ismere. Ezen állításásokat vizsgálja és elemzi mind a szakirodalmi, mind a gyakorlati primer és szekunder kutatás is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: stratégia, Stratégia megvalósítás, stratégiai elemzés, vállalati stratégia, vállalati stratégia tervezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:47
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet