Lukoil marketingstratégiája

Máthé Ildikó (2022) Lukoil marketingstratégiája. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat-Lukoil marketingstratégiája_Máthé Ildikó_BGE-PTCG2S.pdf] PDF
Szakdolgozat-Lukoil marketingstratégiája_Máthé Ildikó_BGE-PTCG2S.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Egy olyan cégnek a marketing- és stratégiai folyamatainak vizsgálatát választottam szakdolgozatom alapjául, amelynek személyesen is részese vagyok munkám során. Ez nem más cég, mint a magyarországi LUKOIL töltőállomások. Azért ezt választottam témámnak a szakdolgozatomban, mert a LUKOIL-nál 2018 decembere óta dolgozom töltőállomásvezető helyettesként, és a marketingtevékenységek folyamatainak részese vagyok személyesen is. Tanulmányaim alatt elsősorban ezekre összpontosítottam a munkám során, így ez alapján készítettem el a szakdolgozatomat is, fókuszálva a marketingen belül a cégem marketingkommunikációs eszközeire. Dolgozatomban bemutattam a Lukoil cég értékesítési és marketing stratégiáját, valamint a cég marketingkommunikációját. Ezen belül részletesen kitértem BTL eszközökön belül a személyes eladás fontosságára, ATL eszközök lehetőségeinek kihasználására vásárlásösztönző célok eléréséhez. Dolgozatom célja az volt, hogy felvázoljam egy vállalat stratégiai tervezésének folyamatát és azt, hogy a vállalat milyen sikeresen alkalmazza a marketing kommunikációt ebben a folyamatban.A Normbenz Magyarország Kft. a magyar üzemanyag-kiskereskedelem négy legnagyobb szereplőjének egyike. Magyarországon hetvenkilenc töltőállomással rendelkezik. Mivel egy világelső cégről beszélünk, dolgozatomban a magyarországi helyzetet vizsgáltam, nem az ő nemzetközi tevékenységüket.Fő profilja a cégnek az üzemanyag ellátás, vizsgáltam az árak összetevőt, piaci befolyásoltságát,BRENT kőolaj árfolyamának ingadozását.A mikrokörnyezet elemzése során SWOT analízissel vizsgáltam a vállalatot, amelyben igyekeztem a vállalat gyengeségeire illetve veszélyeire fókuszálni. Illetve hogy ez a helyzet pontosan ott áll, ahol versenytársaival szemben áll. Ezután megnéztem a marketing stratégiáját. Megvizsgáltam, hogy a cég él-e ezekkel a marketing lehetőségekkel, különösen manapság, amikor az üzemanyag-fogyasztás stagnál, járvány pusztít, háborúk dúlnak Oroszországban és a kormány állást foglal az üzemanyag-eladásokkal kapcsolatban. Rávilágítottam, hogy ez a helyzet hogyan hat az ellátási láncra és a fogyasztói keresletre. Megvizsgáltam az ATL eszközök használatát, és megállapítottam, hogy a BTL eszközöket is használja a cég (vásárlásösztönzés, személyes eladás, szponzoráció, eladáshelyi reklám, PR (Public Relation).Végül, de nem utolsósorban, egy külön fejezetben lassan a legalapvetőbb értékesítési csatornával – az internettel – és az általa, mint marketingkommunikációs eszközzel kínált marketinglehetőségekkel foglalkozom, megvizsgálva a LUKOIL Facebook marketingkommunikációját és weboldalát ellentétben állítva a MOL mint legnagyobb versenytárs marketingkommunikációjával. Megvizsgáltam a versenytársakkal való kapcsolatukat, melyben rámutattam, hogy a Lukoil a 4. helyen áll a 4 vezető magyarországi töltőállomás között (MOL, OMV, SHELL, LUKOIL).

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: ATL, BRENT, BTL, Lukoil, marketingkommunikáció, marketingstratégiák, olajipar, PR, SWOT-elemzés, vásárlásösztönzés, versenytárs elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 11. 09:46
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 11. 09:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet