Mácsai Áron (2022) Online marketing vizsgálata a Legrand Zrt.-nél. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Mácsai_Áron_F8BAWQ.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2027. Április 25.. Download (2MB) |
|
PDF
nyilatkozat 1_bizalmassági kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (491kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témájának a Legrand Zrt online marketing vizsgálatát választottam, ezen belül részletesen megvizsgálom, kitérek a vállalat online marketing kommunikációjára, a fogyasztói igényekre, a közösségi média jelenlétre, és arra, hogy a vásárlók mit várnak el a vállalat közösségi média oldalitól. Törekedtem olyan témát választani, melynek egyaránt elméleti és gyakorlati haszna is van, és ezen felül a vállalat számára érdemleges megállapításokat, javaslattételeket tudok meghatározni a kutatásom elvégzése után. A témaválasztásomat számos befolyásoló tényező indokolja, elsősorban azért választottam ezt a témakört, mert ennél a cégnél töltöttem el a kötelező szakmai gyakorlatomat, jelenleg is itt dolgozok, személyes észrevételeim szerint a vállalat kiemelkedő figyelmet fordít az online jelenlétre is. Másodsorban, úgy gondolom, hogy manapság egy vállalat számára elengedhetetlen az online jelenlét, mivel a világ technológiai fejlődése töretlenné és megállíthatatlanná vált az elmúlt évek során és ennek következtében az emberek egyre többet hagyatkoznak az okos eszközeikre és az internet által nyújtott információkra, tartalmakra. Az említett jelenséget tovább fokozta a 2019-ben kialakult járványhelyzet, melynek hatására az online kereskedelem szignifikánsan növekedni kezdett és ez a hatás a mai napig tapasztalható. A kutatásomnak a célja, hogy tanulmányozzam és bemutassam a Legrand Zrt. online marketingjét, és ezen felül tünetesebben megvizsgáljam vállalat marketing kommunikációját. További céljaim közé tartozik, a weboldal látogatottságának és aktivitásának felmérése, a fogyasztói igények vizsgálata, a közösségi média oldalak használatának megfigyelése, illetve, hogy milyen közösségi média tartalmak meghatározóak leginkább a fogyasztók számára. Fontos célnak tartom, ezen felül azt, hogy hasznos megállapításokat, javaslattételeket tudjak meghatározni a kutatásom megvalósítása után a Legrand Zrt. számára melyből a jövőre nézve potenciálisan növelni tudják majd az online jelenlétüket. Személyes indíttatásom oka a tanulmányaim során alakult ki, amikor megismerkedhettem több óra keretein belül is az online marketing témakörrel, ekkor keltettel fel leginkább az érdeklődésemet a téma. A motivációmat tovább fokozta a szakmai gyakorlat, melynek során felfigyeltem arra, mennyire is fontos az online jelenlét egy vállalat számára. Úgy gondolom, hogy az általam választott témakör rendkívül aktuális, ugyanis a digitalizáció időszakát éljük, mely során egyre nagyobb és nagyobb teret foglal el az online marketing és az e kereskedelem. Ez a lendületes megújulás, hatást gyakorol a fogyasztókra és piacra egyaránt, ennek köszönhetően gyökerestül megváltozik a fogyasztói magatartás és vásárlási trend. Ezeket a gyors változásokat egy olyan vállalatnak, mint a Legrand Zrt. fel kell ismernie és alkalmazkodnia kell hozzá. A kutatásomnak két hipotézist állítottam fel, az első hipotézis, hogy villamossági termékek online vásárlása előtt a fogyasztók leginkább online módon tájékozódnak, mint személyes formában az üzletben. A második hipotézis pedig, hogy a Legrand Zrt-től vásárlók leginkább a weboldalon keresztül tájékozódnak a termékekről az online katalógusokkal szemben. A szakdolgozatom alapvetően két részre bontom, az első rész a szekunder kutatás, a második rész pedig a primer kutatás. A szakdolgozat első részén belül elvégeztem a szakirodalmi áttekintést elvégezni, mely alatt számos alapvető fogalmakat is tisztáztam, illetve elemzem a piacot melyen jelen van a vállalat, és a piaci helyzetét. Megvizsgálom az online marketingjét, a legnagyobb versenytársát, a social média használati szokásokat bemutatom, és ezeken felül bemutatom az e kereskedelem alakulását, változását. A szakdolgozatom másik felében végzem el a primer kutatást, amelyhez kérdőíves kutatást alkalmazok, a kérdőív a Legrand Zrt. online marketingjéről, és ezen belül az online marketing kommunikációjáról, a fogyasztói szokásokról, az informálódási felületekről, a social média használati szokásokról tartalmaz kérdéseket. Továbbá kitérne a Covid-19 miatt megváltozott vásárlási szokásokra, és hogy valóban az online platformokon keresztül érnek el a legtöbb vásárlót a Legrand Zrt. hirdetései. A kutatási információk megléte, majd feldolgozása és elemzése után alátámasztani/cáfolni fogom a felállított hipotéziseimet és elkészítem az összegzést, levonom a következtetéseket és megfogalmazom a javaslattételemet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, közösségi média, marketingkommunikáció, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 11. 09:46 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 09:46 |
Actions (login required)
Tétel nézet |