A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra

Balázs Viktória (2014) A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra.pdf] PDF
A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)

Abstract

Dolgozatom célja, hogy bemutassam a Magyarországon 2001 óta egyre inkább elterjedőben lévő romkocsmák országimázs formáló szerepét, valamint, hogy feltérképezzem azok vendégkörének főleg kulturális fogyasztói preferenciáit és szokásait. Azért választottam ezt a témát, mert állandó vitatéma, hogy mit nevezhetünk magyarnak, milyen értékeket tudunk felmutatni, mi az, ami vonzó bennünk a külföldiek számára és mi az, amire mi magyarok is büszkék lehetünk és vagyunk is. A romkocsmák megjelenésével egy új, modern képet tud mutatni magáról Budapest és ezzel együtt Magyarország, hiszen már a nagyobb városokban is egyre jobban terjednek. Népszerűségüknek köszönhetően növekszik az idegenforgalom – egyre több fiatal látogat tudatosan hazánkba, hogy megismerkedjen a romkocsmákkal, de az újdonságokra vágyó idősebb korosztályt is vonzza – miközben további gazdasági előnyöket generálnak azzal, hogy munkahelyeket teremtenek és bevételt jelentenek az államnak. A budapesti romkocsmák sikertényezői számos elemből tevődnek össze, és az egyik ilyen, hogy alapvetően bármilyen tevékenység megfér a falai között, ha az értéket teremt a fogyasztónak. Az erős érzelmi kötődést nagyban befolyásolja a nyújtott szolgáltatás, a felelős vállalati magatartás, a megfelelő környezet és az egyediség. Ez utóbbi tényező alapjába véve járul hozzá az elért kedveltséghez, hiszen más országokban még csak most kezdik felismerni ezekben a helyekben a potenciált. Azonban aki egy kicsit is elmélyed a romkocsmák világában, észreveheti, hogy ezek a szórakozóhelyek nem csak mint kocsmák funkcionálnak, hanem teret engednek többfajta kikapcsolódási lehetőségnek, többek között a kortárs művészeteknek. Dolgozatom központi kérdéseként arra szeretnék választ kapni, hogy a romkocsmák mennyire képesek befolyásolni, formálni és megváltoztatni egy országról kialakult vagy kialakulóban lévő képet, valamint, hogy ezek a létesítmények idővel kiválthatják-e a kulturális intézmények szerepét – bizonyos romkocsmák nem csak vendéglátó egységként működnek, de betöltenek rendezvényhelyszín szerepet is, mint például színházi előadások, mozifilmvetítés, koncertek, felolvasóestek, stb.

Hungarian title

A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra

Institution

Budapest Business School

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Marketing Intézeti Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Marketing

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: Romkocsma, Országimázs, Kulturális szokás, Fogyasztói magatartás , Szabadidő, Hungarikum
Depositing User: Nóra Turányi
Date Deposited: 2015. Mar. 05. 12:13
Last Modified: 2022. Oct. 11. 10:50

Actions (login required)

View Item View Item