Balázs Viktória (2014) A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom célja, hogy bemutassam a Magyarországon 2001 óta egyre inkább elterjedőben lévő romkocsmák országimázs formáló szerepét, valamint, hogy feltérképezzem azok vendégkörének főleg kulturális fogyasztói preferenciáit és szokásait. Azért választottam ezt a témát, mert állandó vitatéma, hogy mit nevezhetünk magyarnak, milyen értékeket tudunk felmutatni, mi az, ami vonzó bennünk a külföldiek számára és mi az, amire mi magyarok is büszkék lehetünk és vagyunk is. A romkocsmák megjelenésével egy új, modern képet tud mutatni magáról Budapest és ezzel együtt Magyarország, hiszen már a nagyobb városokban is egyre jobban terjednek. Népszerűségüknek köszönhetően növekszik az idegenforgalom – egyre több fiatal látogat tudatosan hazánkba, hogy megismerkedjen a romkocsmákkal, de az újdonságokra vágyó idősebb korosztályt is vonzza – miközben további gazdasági előnyöket generálnak azzal, hogy munkahelyeket teremtenek és bevételt jelentenek az államnak. A budapesti romkocsmák sikertényezői számos elemből tevődnek össze, és az egyik ilyen, hogy alapvetően bármilyen tevékenység megfér a falai között, ha az értéket teremt a fogyasztónak. Az erős érzelmi kötődést nagyban befolyásolja a nyújtott szolgáltatás, a felelős vállalati magatartás, a megfelelő környezet és az egyediség. Ez utóbbi tényező alapjába véve járul hozzá az elért kedveltséghez, hiszen más országokban még csak most kezdik felismerni ezekben a helyekben a potenciált. Azonban aki egy kicsit is elmélyed a romkocsmák világában, észreveheti, hogy ezek a szórakozóhelyek nem csak mint kocsmák funkcionálnak, hanem teret engednek többfajta kikapcsolódási lehetőségnek, többek között a kortárs művészeteknek. Dolgozatom központi kérdéseként arra szeretnék választ kapni, hogy a romkocsmák mennyire képesek befolyásolni, formálni és megváltoztatni egy országról kialakult vagy kialakulóban lévő képet, valamint, hogy ezek a létesítmények idővel kiválthatják-e a kulturális intézmények szerepét – bizonyos romkocsmák nem csak vendéglátó egységként működnek, de betöltenek rendezvényhelyszín szerepet is, mint például színházi előadások, mozifilmvetítés, koncertek, felolvasóestek, stb.
Magyar cím
A romkocsmák országimázs formáló szerepe és hatásuk a kulturális fogyasztásra
Intézmény
Budapesti Gazdasági Főiskola
Kar
Tanszék
Marketing Intézeti Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Romkocsma, Országimázs, Kulturális szokás, Fogyasztói magatartás , Szabadidő, Hungarikum |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Turányi Nóra |
Rekord készítés dátuma: | 2015. Már. 05. 12:13 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 11. 10:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |