Kecskeméti Dániel Lajos (2021) Az elektronikus kereskedelem fejlődésének trendjei. A kereskedelmi folyamatok átalakulása a hálózati gazdaságban. Elektronikus fizetési megoldások. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kecskeméti_Dániel_szakdolgozat_.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (969kB) |
|
PDF
BA_O_Kecskeméti_Dániel.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (210kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomat az elektronikus kereskedelem történetével fogom indítani, fel fogom vázolni a folyamatát az elektronikus kereskedelemnek, hogy indulását követően az évek teltével hová volt képes eljutni. Szót ejtek az elektronikus kereskedelem fogalmáról, majd ezt követően rátérek a fogyasztói trendekre. Ezeket a trendeket külön-külön bemutatom, kezdve az életmóddal, hogy milyen módon változott meg a fogyasztók életvitele, ezzel kapcsolatos hajlandósága, majd ezt követően rátérek az egyre különlegesebb termékek iránti vágyakozásokra és a vállalat, fogyasztó win-win helyzetére. Manapság már nincs olyan ember, akinek ne lenne internetes hozzáférése, így bemutatom mennyire változott meg az életkorhoz kötött vásárlási szokások menete. Ezt fogja követni a környezettudatos vásárlási szokások alakulása, hiszen egyre többet lehet hallani ennek a kérdését, illetve példákon szemléltetve mutatom be nagyobb vállalatok esetében a különböző eredményeiket. Mivel az internet már az életünk része ezért fontos kitérni a különböző élmények és vélemények megosztásáról, milyen módon hat ez a fogyasztókra és a cégekre, illetve, hogy mi ennek a pozitív és vagy negatív oldala. A sort pedig a kényelem és gyorsaság kérdésével fogom zárni, hogy mennyire szükséges ez, illetve milyen változásokat idéznek elő. Ezt követi a második nagyobb témám, amely az elektronikus kereskedelem résztvevőit célozza meg administartion, business, consumer halmazok szempontjából, majd az elektronikus kereskedelem pozitív, illetve oldalait fogom összeszedni. Ezután rátérnék a fizetési megoldásokra, ezeknek a fajtáiról, előnyeiről, hátrányairól, illetve múltjukról. Végezetül pedig az elektronikus kereskedelemhez szorosan kapcsolódó digitalizált marketing kialakulását, szerepét, tényezőit és startégiáit mutatom majd be.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA)
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, e-business, e-kereskedelem, e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus kereskedelem adózási kérdései |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:55 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:55 |
Actions (login required)
Tétel nézet |