Az elektronikus kereskedelem fejlődésének trendjei. A kereskedelmi folyamatok átalakulása a hálózati gazdaságban. Elektronikus fizetési megoldások

Kecskeméti Dániel Lajos (2021) Az elektronikus kereskedelem fejlődésének trendjei. A kereskedelmi folyamatok átalakulása a hálózati gazdaságban. Elektronikus fizetési megoldások. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kecskeméti_Dániel_szakdolgozat_.pdf] PDF
Kecskeméti_Dániel_szakdolgozat_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (969kB)
[thumbnail of BA_O_Kecskeméti_Dániel.pdf] PDF
BA_O_Kecskeméti_Dániel.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (210kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomat az elektronikus kereskedelem történetével fogom indítani, fel fogom vázolni a folyamatát az elektronikus kereskedelemnek, hogy indulását követően az évek teltével hová volt képes eljutni. Szót ejtek az elektronikus kereskedelem fogalmáról, majd ezt követően rátérek a fogyasztói trendekre. Ezeket a trendeket külön-külön bemutatom, kezdve az életmóddal, hogy milyen módon változott meg a fogyasztók életvitele, ezzel kapcsolatos hajlandósága, majd ezt követően rátérek az egyre különlegesebb termékek iránti vágyakozásokra és a vállalat, fogyasztó win-win helyzetére. Manapság már nincs olyan ember, akinek ne lenne internetes hozzáférése, így bemutatom mennyire változott meg az életkorhoz kötött vásárlási szokások menete. Ezt fogja követni a környezettudatos vásárlási szokások alakulása, hiszen egyre többet lehet hallani ennek a kérdését, illetve példákon szemléltetve mutatom be nagyobb vállalatok esetében a különböző eredményeiket. Mivel az internet már az életünk része ezért fontos kitérni a különböző élmények és vélemények megosztásáról, milyen módon hat ez a fogyasztókra és a cégekre, illetve, hogy mi ennek a pozitív és vagy negatív oldala. A sort pedig a kényelem és gyorsaság kérdésével fogom zárni, hogy mennyire szükséges ez, illetve milyen változásokat idéznek elő. Ezt követi a második nagyobb témám, amely az elektronikus kereskedelem résztvevőit célozza meg administartion, business, consumer halmazok szempontjából, majd az elektronikus kereskedelem pozitív, illetve oldalait fogom összeszedni. Ezután rátérnék a fizetési megoldásokra, ezeknek a fajtáiról, előnyeiről, hátrányairól, illetve múltjukról. Végezetül pedig az elektronikus kereskedelemhez szorosan kapcsolódó digitalizált marketing kialakulását, szerepét, tényezőit és startégiáit mutatom majd be.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, e-business, e-kereskedelem, e-marketing - elektronikus marketing, elektronikus kereskedelem adózási kérdései
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:55
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet