Az online élelmiszer vásárlási szokások megváltozása a pandémai alatt

Priszlinger Cintia Fanni (2021) Az online élelmiszer vásárlási szokások megváltozása a pandémai alatt. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Priszlinger_Cintia_Fanni.pdf] PDF
Szakdolgozat_Priszlinger_Cintia_Fanni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Priszlinger_CintiaFanni.pdf] PDF
BA_O_Priszlinger_CintiaFanni.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (903kB)

Absztrakt (kivonat)

Az élelmiszervásárlás folyamata egy alapvető tevékenységnek tekinthető. Egészen a 2010-es évekig el sem tudtuk volna képzelni, hogy az interneten keresztül rendelhetünk élelmiszert. Az online bevásárlás jelenlétével a fogyasztói magatartása is megváltozott az embereknek. Nem ugyan olyan ingerek érnek egy fogyasztót, ha online és ha személyesen intézi el a heti bevásárlását. A percepció, ami az impulzus vásárlásokért is felel, kevésbé hat a vásárlóra az online térben, mivel kevesebb inger éri bevásárlása során, valamint ami a primer kutatásból is kiderült, hogy a magyar vásárlók ár érzékenyek. A rendkívüli járványhelyzet hatására, ami 2020 márciusában jelent meg Magyarországon, rendkívül nagy érdeklődés volt az online élelmiszer kiszállítási szolgáltatások iránt. A folyamatosan növekvő fertőzés szám, valamint termékhiányok mind befolyásoló tényezőként szolgáltak abban, hogy alternatív bevásárlási opciók felé nézzenek a vásárlók. Rásegített még a home office lehetőség is, amikor mindenki otthonról dolgozott és bármikor át tudta venni az online megrendelt bevásárlást, ami az ajtóig kiszállítottak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Marciniak Róbert András
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Zegnál Adreienn
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-kereskedelem, Élelmiszervásárlás, fmcg, fogyasztói magatartás, koronavírus-járvány (COVID-19), Online élelmiszer vásárlás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:54
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:54

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet