Nemesvári Anita (2021) A vállalati felelősségvállalás belső és külső kommunikációja a K&H Bank Zrt. példáján keresztül bemutatva. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat Nemesvári Anita M6OQGY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Témavázlat és összefoglalás Nemesvári Anita M6OQGY.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (224kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául egy vállalatok társadalmi felelősségvállalásával és annak kommunikációjával foglalkozó témát választottam. A témaválasztásomat leginkább az indokolta, hogy ez az egyik hozzám legközelebb álló téma és az elmúlt évek során egyre inkább felkeltette az érdeklődésem és egyre több figyelmet fordítottam az ügy tanulmányozására. Véleményem szerint egyre fontosabb ez a tevékenység és egyre nagyobb hangsúlyt kell kapnia a vállalatok életében és saját gazdasági érdekeiken felül egyre inkább foglalkozniuk kell az őket körülvevő társadalom számára fontos kérdésekkel is. Ahogy az évek során egyre több platformon szembe jött velem a társadalmi felelősségvállalás és többet foglalkoztam a témával és a dolgozat készítése közben is rájöttem arra, hogy manapság a CSR (társadalmi felelősségvállalás) valóban egyre nagyobb szerepet tölt be a vállalatok minden napjaiban, ugyanis az azelőtt csupán profitorientált és csak saját érdekeit figyelembe vevő cégek elkezdték felismerni, hogy igen is felelősséggel vannak azok irányába, akikre a tevékenységük valamilyen kihatással van. Rendkívül kíváncsi voltam arra, hogy ez a terület megjelenése óta milyen változásokon ment keresztül, honnan indult és mivé lett. Előzetes felméréseim alapján azt tapasztaltam, hogy szakirodalom szép számmal áll rendelkezésre a témában és mivel abszolút aktuális témáról van szó, így a kutatómunka során szerencsére számos friss hazai és külföldi cikkben is szemezgetni tudtam. A dolgozatom első részében bemutatom a társadalmi felelősségvállalás fogalmának különböző értelmezéseit, meghatározásait, majd ezután térek rá a fejlődési szakaszokra és kialakult változásokra az évek előre haladtával. Fontosnak tartom, hogy kitérjek a CSR területeinek és eszközeinek bemutatására is. Ezután pedig rátérek a magyarországi CSR tevékenység bemutatásra különös tekintettel a pénzügyi szektorra. Valamint rövid fejezetet szentelek a vállalatok kommunikációs lehetőségeinek ismertetésére is. Végül az utolsó fejezetekben jelenik meg a legérdekesebb rész, a gyakorlati példa, aminek keretén belül megismerhetjük a K&H Bank Zrt. magyarországi tevékenységét és a társadalmi felelősségvállalás irányába tett példaértékű törekvéseit. A kutatásom során arra keresem a választ először is egy interjú keretében, hogy milyen társadalmi felelősségvállalási programok, törekvések valósultak már meg illetve miket terveznek még a jövőben. Kitérek arra is, hogy milyen kommunikációs eszközöket használnak, mind belső, mind külső kommunikációs szinten. Az interjú során szerzett információkat felhasználva pedig egy kérdőív keretében szeretném megkérdezni a dolgozókat arról, hogy mit ismernek ezekből a törekvésekből, tehát, hogy milyen hatékonyan működik a belső kommunikáció. Azért gondolom fontosnak részletesebben foglalkozni pont a belső kommunikáció hatékonyságával, mert, amíg a külső kommunikációs lehetőségekről és azok sikerességéről egy vállalat életében sokkal több szó esik és több kutatás is készül, addig a belső kommunikáció hatékonysága kicsit mindig háttérben marad véleményem szerint. Fontos kérdésnek tartom arra is kitérni, hogy a dolgozók mennyire büszkék a munkahelyükre és arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén ilyen terén ilyen sikereket értek el.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bankszektor, CSR, társadalmi felelősség, társadalmi felelősségvállalás, vállalati felelősség, vállalati kommunikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:54 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:54 |
Actions (login required)
Tétel nézet |