Válik Elena (2021) Teljesítményértékelés kis- és középvállalatoknál. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Valik_Elena_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2024. December 06.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási_kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (230kB) |
|
PDF
BA_O_Válik_Elena.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2024. December 06.. Download (941kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom fókuszában a teljesítményértékelés vizsgálata áll a kis- és középvállalatok esetében. A széles körű szakirodalomnak köszönhetően számos definíciót, tudományos cikket tanulmányozhattam, melyeket ismertetem dolgozatom elméleti fejezetében. A kutatás során arra keresem a választ, hogy a teljesítményértékelésen kapott visszajelzések be tudnak-e épülni az egyén mindennapos munkavégzésébe. Megvizsgálom a teljesítményértékelő rendszer, valamint a képzés-fejlesztési rendszer közötti kapcsolatot. A témaválasztás aktualitását az adja, hogy napjainkban a koronavírus okozta jelentős változás során kialakult bizonytalanság eredményeként a teljesítményértékelés szerepe jelentősen felértékelődött. A teljesítmény, az ösztönzés, a motiváció, illetve a képzések nagy hatással vannak a szervezeti versenyképesség megtartására. Ahhoz, hogy releváns eredményeket kapjak a kutatási kérdéseimre, interjút készítek egy magyar középvállalat - Pannonjob Humán Szolgáltató és Tanácsadó Kft. - munkavállalóival. Kutatásom során pontos és részletes válaszokat kaptam az általam feltett kérdésekre a vezetőktől, valamint az alacsonyabb pozícióban lévő dolgozóktól egyaránt. A kvalitatív elemzés értelmében a következő megállapításokat teszem: a munkavállalók sikeresen be tudják építeni a teljesítményértékelésen kapott visszajelzéseket a hétköznapi munkavégzésbe, azonban ennek a folyamatnak nem lehet konkrét időtartamot szabni. Főként az akaraton és a tudatosságon múlik az, hogy a fejlesztendő területekkel kapcsolatos kitűzött célokat az egyén mikor tudja teljesmértékben megvalósítani. Különböző módszerekkel hasznosítják a munkavégzés során az építő jellegű visszajelzéseket, mint például határidő napló használata vagy a hiányosságra figyelmeztető cetlik alkalmazása. Az elméleti részből is kiderült, hogy a teljesítményértékelő rendszer és a képzés-fejlesztési rendszer kapcsolatban állnak egymással. Az utóbbi állítás bebizonyosodott a kvalitatív kutatásom során is, hiszen a vezetők a teljesítményértékelő beszélgetés folyamán, egyéni szinten meghatározzák az illető továbbképzési és fejlődési szükségleteit. Mindent összevetve elmondható, hogy a teljesítményértékelő rendszer használata fontos a szervezetek működésében. Alkalmazása nélkülözhetetlen a vezetők, valamint a munkavállalók számára az eredményes teljesítmény érdekében. A rendszeres értékelés ösztönzőleg hat az alkalmazottakra és hozzájárul a munkavállalók szakmai fejlődéséhez. Egy megfelelően működtetett teljesítményértékelő rendszer segíti a karrierfejlődést, fokozza a vállalat iránti elkötelezettséget, valamint azonosítja a szervezeti, a stratégiai és az egyéni célokat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | teljesítmény, teljesítményértékelés, teljesítménymenedzsment, teljesítménymérés, teljesítménymérési rendszer |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:53 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:53 |
Actions (login required)
Tétel nézet |