Melis Nikolett (2021) Logisztikai szolgáltatások. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Melis Nikolett QRUXTT szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Melis_Nikolett.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (215kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom összefoglalásaként bemutatnám, hogy dolgozatom hogyan is épül fel szerkezetileg és tartalmilag. Diplomamunkám első és második fejezetében ismertettem annak tematikáját, struktúráját, valamint – a kutatási módszereket összefoglalva – a módszertani részt. A harmadik fejezetben szót ejtettem a logisztikai alapfogalmakról, a logisztika céljairól a megfelelőségi elvek egyre jobban bővített verzióin keresztül, majd bemutattam, hogy a logisztikának mi is a pontos szerepe, és milyen szereplők fordulhatnak elő folyamataiban. A negyedik fejezetben bemutattam a logisztikai szolgáltatásokat, ezen belül a logisztikai szolgáltatókat, azok meghatározó elemeit, jellemzőit. Ezután az igénybevételének okairól és az outsourcing lehetőségéről ejtettem szót, majd ismertettem a logisztikai szinteket az 1PL-től az 5PL-ig, mely meghatározza a szolgáltató és ügyfelei közötti kapcsolat szorosságát. Végül az informatikai lehetőségekről írtam, amelyek nélkülözhetetlen faktorok a logisztikai szolgáltatók életében. Az alfejezetben az adatfelhő meghatározó szerepét próbáltam kiemelni, és bemutatni, és az ez által egyre nagyobb népszerűségnek örvendő home office munkalehetőséget ismertetni. Az ötödik fejezetben azt a célt tartottam szem előtt, hogy a dolgozatomban ismertetett munkahelyemen, a CREO-ÉPÍTŐ Kft.-ben szerzett munkatapasztalataimat a lehető legjobban elemezzem ki, ezen túl bemutassam, hogy a cég milyen szolgáltatásokat is nyújt megrendelői számára. Az alfejezetekben kitértem a járműpark ismertetésére, és az ezzel kapcsolatos rakodási szolgáltatások lebonyolításának ügymenetére, majd a munkagépekhez szükséges dokumentumok szükségességére hívtam fel a figyelmet. Következő elemként a hatósági engedélyeztetési eljárásokról ejtettem szót, és mutattam be a hulladék szállítás példáján keresztül egy komplexebb munkafolyamatot. Ezt követően az építési logisztikáról írtam bővebben, melyet egy tenderanyagon keresztül mutattam be. A hatodik fejezetbe a cégvezetéssel készített mélyinterjú elemzésemet tettem. Ebben a fejezetben a 3 felállított hipotézisemre kerestem választ, melyek végül elfogadásra kerültek. Kutatásaim alkalmával arra a konklúzióra jutottam, hogy ahhoz, hogy a logisztikai szolgáltatók a megrendelők által felállított egyre magasabb elvárásokat a lehető legpontosabban kielégíteni legyenek képesek, nélkülözhetetlen faktor, hogy rugalmasan és gyorsan reagáljanak, valamint nézzenek szembe, a számukra felállított követelményekkel. Ezen túl alapvető tényező még a stabil megrendelői kör, valamint a jól kiépített alvállalkozói kapcsolatok, a fix jövedelmezőség és a költségek optimalizálása tekintetében ahhoz, hogy egy vállalat sikeresen tudjon működni
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CREO-ÉPÍTŐ Kft., koronavírus-járvány (COVID-19), logisztika, logisztikai szolgáltatások, outsourcing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:52 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:52 |
Actions (login required)
Tétel nézet |