A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának fontossága napjainkban

Laffer Lúcia (2021) A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának fontossága napjainkban. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_SZD_Laffer_Lúcia_GNVOM9.pdf] PDF
BA_SZD_Laffer_Lúcia_GNVOM9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Véleményem szerint megállapíthatjuk, hogy egy tudatos környezetben helyezkedünk el. A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának szükségessége ugyanis senki számára nem ismeretlen és a második pontban leírtakkal ellentétben, mára már senki sem kérdőjelezi meg a fontosságát és nélkülözhetetlenségét. A vállalatok számára, az Európai Unió, illetve a kormány által alkotott újabb és újabb jogszabályok, illetve rendeletek miatt egyre inkább elkerülhetetlen a vállalatok számára a tudatos, felelős működés. Látszólag sínen vannak a dolgok, azonban egy nagyvállalat olyan, mint egy mamut, lassan lép, mert ha mindenhol lépésre kényszerülne az nagyon nagy erőfeszítés, rengeteg időbe és sok pénzébe kerülhet, ezért, ha egy cég csak napjainkban kap észbe, akkor azt a változást csak sok év múlva fogjuk érzékelni. Korábban azt említettem, hogy mára már a legtöbb vállalat rendelkezik, ha nem is CSR bizottsággal, de legalább egy képviselőjével, ez a gyakorlatban hazánkban koránt sem igaz. Ugyanis, bár ez nem mérvadó, de akkor is árulkodik a helyzetről, amikor a Linkedin közösségi oldalon az interjú alanyokat kerestem, körül-belül 20-25 CSR szakértő, manager, expert, spezialist munkakört betöltő személyt találtam. A legtöbb vállalatnál a vállalati felelősségvállalási feladatokat a HR vagy Marketing osztály végzi. Bizottságokról sajnos még nem beszélhetünk. Ha minden vállalat beépítené a működési stratégiájába a 2030-ra tervezett Fejlődési Célokat, az azt gondolom egy olyan irány lenne, ami a mindennapokban érezhető lenne. Eddig még van 9 évünk, ez idő alatt rengeteg olyan dolog megvalósítható, ami a későbbiekben hatalmas változásokat tud okozni. Nagy szerepet játszik a vállalatok életében a fogyasztók elvárása is, hiszen belőlük élnek és általuk lesznek sikeresek, nekik akarnak elsősorban megfelelni. Kvantitatív kutatásomból azt a következtetést szűrtem le, hogy a fogyasztók előnyben részesítik a felelős magatartást gyakorló cégeket és igyekeznek őket támogatni vásárlásukon és fogyasztásukon keresztül. Napjainkban, annak ellenére, hogy egy fogyasztói társadalomban élünk, egyre több a tudatos fogyasztó és a létszámuk várhatóan napról-napra csak emelkedni fog.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Győri Zsuzsanna
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Hellner Anett
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, CSR, felelősség, fenntartható fejlődés, nagyvállalatok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:51
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:51

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet