Egy webáruház mérhetőségének fontossága és a legújabb online hirdetési platformok bemutatása a Taskam.hu webshopon keresztül

Keszeg Ádám (2015) Egy webáruház mérhetőségének fontossága és a legújabb online hirdetési platformok bemutatása a Taskam.hu webshopon keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of keszeg-adam-ekutts-szakdolgozat.pdf] PDF
keszeg-adam-ekutts-szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A választott szakdolgozati témámhoz személyes kötődésem is fűződik. Saját vállalkozásomról és az ehhez szorosan kapcsolódó témákról írok. Egy női táska webáruházat üzemeltetek egy éve a testvéremmel. Mindemellett négy éve online marketinggel foglalkozom. A dolgozatom célja, bebizonyítani és alátámasztani konkrét példákkal és egy konkrét kutatással, hogy mennyire fontos a webáruházak mérhetőségének kialakítása. Továbbá a megfelelő online hirdetési felületek alkalmazása. A szakdolgozat egészét átölelő hipotézis: Egy webáruház sikeressége függ a mérhetőségétől és ennek megléte nélkül az eredményes hirdetés is elérhetetlen célkitűzés. Kutatást végeztem az itthoni e-kereskedelem helyzetéről és jelenéről. Rendkívül dinamikus és a vártnál is gyorsabban növekvő piacról beszélünk. Ez a téma nem is lehetne ettől aktuálisabb, mivel rendkívüli potenciál rejlik az e-kereskedelemben. A hazai e-vásárló viselkedéséről fogok néhány mutatószámot bemutatni. Ahogyan azt a dolgozatomból is kiderül egyik legkedveletedd árúcikk az online rendelések során a divatcikkek és különféle divat kiegészítők. Továbbá nem elhanyagolható tényező, hogy mindenkinek a vásárlási szokásait átformáló rendszerekről esik szó. Nem titkolt célom, hogy olyan összefoglaló is legyen az írásom egyben, mely kellő mértékü inspirációt és támpontot adhat egy webáruház indítását fontolgató vállalkozónak. Ezért egy webáruház felépítéséhez szükséges legfontosabb elemeit és részeit részletesebben be is mutatom. Kezdve a termék megfelelő kiválasztásától egészen az automatizált értékesítési gépezet beindításáig. Ezután a mérhetőség fontossága és annak alapköveit mutatom be, de fontos, hogy mindenhez szemléletes példát hozok és ezen keresztül még érhetőbbé teszem a folyamatot. A hirdetési platformok bemutatása szorosan összefügg a mérhetőséggel, azokról a potenciális új hirdetési felültekről írok, melyek a leghatásosabbak egy webáruház marketing kommunikációjában és ezeket hiba lenne kihagyni. Konkrét példákat fogok hozni a saját hirdetéseinkből, így könnyebb lesz összeilleszteni ezek összefüggéseit. 13.000 ezer potenciális vásárlónkhoz jutott el a kérdőív, és közel 500-an töltötték ki. A kérdőíves kutatás során nem arra fektettem a hangsúlyt, hogy a hirdetési és mérési számokról tudjak meg információt. Konkrét példával szerettem volna szolgálni, hogy egy meglévő vagy akár induló webáruház, ha nem rendelkezik saját adatokkal nem is tudja mihez mérni a saját kutatásait. Ezért a különféle táska vásárlási preferenciákat próbáltam mégjobban feltérképezni. Így tudom leginkább alátámasztani a saját felvetésemet, mert a meglévő céges adatokat össze tudom vetni a saját számainkkal. A már említett kérdőíves kutatás eredményeit kördiagramokkal is szemléletetem. Az összefüggéseket SPSS rendszer használatával, Khi-négyzet próba segítségével vizsgáltam. Több meglepő eredményt is kaptunk az összefüggés vizsgálatok után. Illetve sokmindenben meg is erősített a kérdőív és nagyon hasznos volt a kutatás a vállalkozásunk szempontjából is. Ezekről részletesebben a szakdolgozatban lehet majd olvasni. A hipotézisem, mely szerint egy webáruház sikeressége függ a mérhetőségétől és ennek megléte nélkül az eredményes hirdetés is elérhetetlen célkitűzés, igaznak bizonyult. A dolgozat logikai felépítését kidolgozva állt össze bennem is egy kép, mely még jobban szemlélteti az egyes elemek egymásra hivatottságát. Ha kihagyjuk az összes alap dolgot, melyekről szó esett, gyakorlatilag másik két törekvésünket és értéktelenné tesszük. Amennyiben hirdetünk, de nem fordítunk energiát a hirdetések eredményeinek mérésére, így hiába hirdettünk. Egy fejlesztésünk után, melyre sok időt és energiát fordítottunk és a következményeket nem mérjük tudatosan, akkor rossz irányba is haladhatunk, vagy nem tudunk eredményekről beszélni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Főiskola

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Int. Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Fodor Mónika
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Webshop, Webáruház, E-kereskedelem
Felhasználói azonosító szám (ID): Turányi Nóra
Rekord készítés dátuma: 2015. Dec. 05. 10:19
Utolsó módosítás: 2022. Jún. 27. 13:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet