Milus Edina (2021) A szervezet iránti elkötelezettség vizsgálata a nemzedékek és a vezetői attitűd tükrében az OTP Bank Nyrt.-nél. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Milus Edina.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 13.. Download (1MB) |
|
PDF
titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (270kB) |
|
PDF
BA_O_Milus_Edina.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 13.. Download (383kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kulcsszavak: elkötelezettség, bank, vezetői attitűd, generációk, HR Az elmúlt évtizedek során egymás utáni változások jellemezték a munka világát, ennek egyik következménye, hogy napjaink munkaerőpiaci kihívásainak egyik fő problémaköre a munkaerő-hiány, egy másik pedig a minőségi, képzett munkaerő megtartása. Minden ágazatban, így a banki szférában is jellemzővé vált, hogy az egyre nagyobb fluktuáció mellett, egyre nehezebbé vált a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása. Ma már általánosan elfogadott és bizonyított az állítás, hogy a tapasztalt, képzett, szakértelemmel bíró munkavállaló az egyik kulcsa a szervezet jó teljesítményének, ezáltal pedig jövedelmezőségének és nyereségességének. Nem meglepő tehát, hogy a XXI. század során az emberi erőforrás-menedzsment (EEM) egyik legfontosabb feladatává ezen munkaerő felkutatása, illetve kiválasztása vált. Napjaink változó tendenciái, a globalizáció, az egyre nagyobb mértékű mobilitás, az önmegvalósítás és függetlenség iránti vágy, vagy például a szervezetek közötti verseny a jó munkaerő megszerzéséért, újabb kihívások elé állította a szakembereket az EEM területén. Szükségessé vált egy olyan stratégia megalkotása, amelynek célja az, hogy elősegítse és fokozza az alkalmazottak adott szervezethez való kötődését, mely által az egyén és a munkahelye között egyfajta hosszútávú és kölcsönös együttműködés alakulhat ki, amely mindkét fél részére pozitív hatásokat gyakorol. Ebből is látható tehát, hogy a szervezeti elkötelezettség fogalmának vizsgálata, a kialakulását befolyásoló tényezők felkutatása egy kulcsfontosságú kérdéssé nőtte ki magát napjainkra. Ezért is tartottam fontosnak, hogy saját munkahelyem keretei között én is megvizsgálhassam az általam feltett kérdések létjogosultságát a témában. Szakdolgozatomban két fő vonal mentén vizsgáltam a szervezeti elkötelezettséget: generációk és vezetői stílus, attitűd.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bank, elkötelezettség, generációváltás, HR, vezetői kompetencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:51 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:51 |
Actions (login required)
Tétel nézet |