Egy pénzügyi közvetítő cég üzleti modelljének elemzése

Kisfalvi Máté Mihály (2021) Egy pénzügyi közvetítő cég üzleti modelljének elemzése. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Összefűzött,aláírt záródoga.pdf] PDF
Összefűzött,aláírt záródoga.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of zaro-dolgozati-összefoglalás-végső.pdf] PDF
zaro-dolgozati-összefoglalás-végső.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (436kB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatom témája egy pénzügyi közvetítő cég üzleti modelljének bemutatása, melyet több szempont alapján vezettem le. A legelső szempont az üzleti modell, mint fogalom megjelenése és elterjedése, illetve a stratégiához való kapcsolódása körül forgott. A következő szempont az üzleti modell szakirodalomban való megjelenését és pontos definiálását tárgyalja. A szakirodalom kidolgozása közben arra a megállapításra jutottam, hogy az üzleti modell meghatározására különféle megoldások léteznek, azonban sok esetben a szakirodalom nem képes megfelelően definiálni azt. Záródolgozatom következő szempontja az üzleti modellek elemzésére és a vállalatok működésében való megjelenésére fókuszált. Ezen szempont bemutatása után a jól és a rosszul működő üzleti modellek tulajdonságait részleteztem, majd a csoportosításukat Ezen szempontok bemutatása után át tértem az üzleti modell innovációjára és annak kiváltó okaira, majd gátló tényezőire és a kialakulása során felmerülő akadályokra. Ezek részletes bemutatása során az üzleti modell innováció következményeit vizsgáltam, sorra vettem a vállalat működésére pozitívan ható tényezőit. Az üzleti modell innováció vizsgálatát követően az üzleti modell gyakorlati megjelenését és az üzleti modell vászon tulajdonságait, építőelemeit vettem sorra. Miután részleteztem, bemutattam az üzleti modell megjelenítéséhez használt segédeszközt, az üzleti modell vászont, rá tértem a záró dolgozatom utolsó és legfontosabb szempontjára, a Money &More üzleti modelljére, annak bemutatására az üzleti modell vászonon keresztül. Az üzleti modell bemutatása a kilenc építőelem alapján történt. Az első építőelem segítségével meghatároztam a Money &More ügyfélcsoportjait. A második elem az értékajánlat, amelyen keresztül bemutattam a szolgáltatásait. A harmadik elem a csatornák, vagyis hogy milyen úton jut el az ügyfeleihez, milyen csatornákon keresztül. Negyedik elem az ügyfélkapcsolatok, ami igazán fontos a Money& More esetében, hiszen, az elégedett ügyfeleken keresztül tud el jutni még több ügyfélhez. Ötödik elem a bevétel, vagyis milyen módon termel profitot, jut profithoz a vállalat. Hatodik elem a kiemelt erőforrások, amik az üzleti modell működtetéséhez szükséges eszközöket foglalják magukba. Hetedik elem a kiemelt tevékenységek, amik azok a tevékenységek, amik szükségesek a vállalat és az üzleti modell fennmaradásához. Nyolcadik elem a kiemelt partnerek, majd ezt követi a kilencedik elem, ami a költségeket tartalmazza.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: CRM, informatikai háttér, üzleti modell, üzleti modell innováció, vezetés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet