Káldi Rebeka (2021) A Z generáció munkahelyi motivációs lehetőségeinek vizsgálata. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Káldi Rebeka_MTNDYU_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Káldi_Rebeka.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (274kB) |
Absztrakt (kivonat)
Emberi erőforrás szakos hallgatóként és HR-es munkatársként úgy gondolom, hogy nagyon fontos az emberek viselkedését is megérteni a gazdasági folyamatok ismerete mellett. Ezért szerettem volna megvizsgálni, hogy mi motiválja az embereket a mindennapi feladatok elvégzésében, különös tekintettel a munkavégzés során. A kutatásomat a Z generáció tagjaira szűkítettem le, mivel e nemzedék első tagjai már aktív szereplői a munkaerőpiacnak és vannak, akik még csak most állnak munkavállalás előtt. Jó magam is e generáció csoportját erősítem. Tanulmányaim mellett én is főállásban dolgozom.Kutatásom célja az volt, hogy választ kapjak arra, hogy mi ösztönzi a Z generációt mind a munkavállalás terén és mind a hétköznapi teendők elvégzésében. Kíváncsi voltam továbbá arra, hogy a pénzbeli vagy a nem pénzbeli ösztönzők vannak-e nagyobb hatással teljesítményük fokozására.Először az emberi erőforrás egyes részeit dolgoztam fel. Bemutattam a humán tőke fogalmát, az emberi erőforrás menedzsment fogalmát, célját és az alapmodelljét. Szemléltettem továbbá az emberi erőforrás menedzsment befolyásoló tényezőit.Dolgozatom második fejezetében a motivációval foglalkoztam. Ismertettem a motiváció fogalmát és jelentését különböző szakirodalmak alapján. Bemutattam a motiváció folyamatát majd a legismertebb motivációs elméleteket említettem úgy, mint Maslow szükséglet hierarchiája, McClelland teljesítmény elmélete és Herzberg kéttényezős modellje. Kitértem az ösztönzési rendszer céljára, az ösztönzés befolyásoló tényezőire és a pénzbeli és a nem pénzbeli ösztönzőkre is.A kutatás előtt szükségesnek ítéltem a generációk ismertetését, különös tekintettel az általam vizsgált Z generációra. Bemutattam az általam kutatott nemzedék képességeit, tulajdonságait és a munkával kapcsolatos viszonyát.A kutatásom eszközeként egy 22 kérdésből álló elektronikus kérdéssort készítettem. Az internet adta számos lehetőség kihasználásával juttattam el a kérdőívet a célcsoport számára. A kérdőívemre összesen száz válasz érkezett, melyből kilencvenhárom kitöltőválaszát tudtam elemezni a kutatásom szempontjából. A kiértékelés során, a kitöltők egészéről is levontam a következtetéseket, valamint különböző szempontok alapján is megkerestem az összefüggéseket, mint például a lakhely vagy a végzettség szerinti motiváció.Megállapítottam, hogy a Z generáció a jó munkahelyi légkört ítéli a legfontosabb tényezőnek egy munkahelyen, valamint fontos számukra az elismerés, a tapasztalat szerzés és a fejlődési lehetőség is. Véleményük szerint magasabb bérezéssel, több tisztelettel, csapatépítő programok szervezésével és a home office bevezetésével lehetne nagyobb teljesítményre ösztönözni őket.Javaslatom egy az olyan ösztönzési rendszer kialakítása volt, mely segítségével javítható a dolgozók elégedettségének szintje, továbbá a Z generáció számítógépes ismereteire alapozva javasoltam a home office bevezetését heti 1-2 alkalomra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrás menedzsment, humán erőforrás, munkamotiváció, ösztönzési rendszer, Z gereráció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:50 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:50 |
Actions (login required)
Tétel nézet |