Ügyfélkapcsolatok építése és tárgyalási technikák

Győri Barbara Viktória (2021) Ügyfélkapcsolatok építése és tárgyalási technikák. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Gyõri-Barbara-Viktória-DVMD5B-Záródolgozat.pdf] PDF
Gyõri-Barbara-Viktória-DVMD5B-Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Záró dolgozat összefoglalás_DVMD5B.pdf] PDF
Záró dolgozat összefoglalás_DVMD5B.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (174kB)

Absztrakt (kivonat)

Záró dolgozatom témájaként az ügyfélkapcsolatok építését és tárgyalási technikákat választottam, ugyanis szakmai gyakorlatom során az a területtel, amellyel a legtöbbet kellett foglalkoznom. Alapvetően már korábbi tanulmányaim során is érdekesnek találtam a különböző kommunikációs kapcsolatok dinamikáját, pszichológiai hátterét. Sportolóként állandó és fontos szerepet játszik az életemben a tárgyalás. Mégis rengeteg új és hasznos tanulságos tartogatott nekem az elmúlt időszak. Záró dolgozatom fő célja, hogy a már korábban megszerzett elméleti ismeretek és ezeket a tapasztalatokat összefűzve egy átfogó képet tudjak mutatni. Dolgozatomban előszőr a tárgyalást részletezem és, hogy mi az a folyamat, amelyen végig kell mennünk minden alkalommal mikor megbeszélésre kerül sor. Ugyanis a sikeres találkozó komoly felkészülést igényelnek előtte, és a lezárást követő értékelés is elengedhetetlen részét képezi a folyamatnak. Az ezt követő részben a gyakorlatban alkalmazandó protokollról írok, mint például az első benyomás és egyéb olyan összetevők, melyek a mi malmunkra hajtják a vizet. Kevesen tudják, hogy a találkozást követő 1-2 percben már kialakul a partnerünkben a vélemény rólunk, melyet a későbbiekben csak nagyon sok erőfeszítés árán tudunk megváltoztatni, ezért van óriási jelentősége, hogy tudatosan irányítsuk ezt az igen érzékeny fázist. Szóba kerül a konfliktuskezelés és annak legjobb módszere az asszertív kommunikáció, amelynek tudatos alkalmazása nem csak a tárgyaló teremben, hanem a minden napokban is javunkra válhat. A közös együtt élésünk fontos része, hogy úgy képviseljük érdekeinket, hogy közben tiszteletben tartsunk embertársaink jogait is.Zárásként pedig az önismeret jelentőségét fejtem ki. Ezen témán belül bemutatásra kerül két módszer is (a Johari-ablak és a DISC személyiségteszt), melyek segítségünkre lehetnek, hogy megismerjük önmagunkat és felismerjük tárgyaló partnerünk viselkedési mintái alapján, hogy mi a jó stratégia vele szemben.Összegzésként elmondható, hogy egy tárgyalás sokkal összetettebb folyamat, mint elsőre hinnénk. A szakmai felkészültség csak egy részét képzi és a sikernek. A kulcs nem feltétlenül az, hogy mit mondunk hanem, hogy hogyan tesszük azt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Andrási Brigitta
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: asszertivitás, önismeret, protokoll, testbeszéd, üzleti tárgyalás(ok)
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:50
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet