Hajdú Bence (2021) CRM Rendszer használata és fejlesztési lehetőségei egy magyar energiaipari KKV esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
CRM Rendszer használata és fejlesztési lehetőségei egy magyar enegiaipari KKV esetében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_hajdú_bence.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (207kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a vállalatok működése szinte lehetetlen információs rendszerek használata nélkül és megalapozott gazdasági döntéseket csak a megfelelő információ alapján lehet eredményesen meghozni. Ahhoz, hogy manapság egy vállalat versenyképesen működjön, elengedhetetlen a vezetők folyamatos tisztán látása, a döntéseiknek segítése minden a cég számára fontos információ megosztásával. A piaci verseny mellett létezik egy másik verseny is, ami az információért folyik. A minél kevesebb idő alatt hozzáférhető és pontos információ óriási versenyelőnyt jelent. Ezeknek a fontos adatoknak az előállításával és vizsgálatával foglalkozik a gazdaságinformatika és ezeket segítik a vezetői információs rendszerek. Szakdolgozatom témája, egy ilyen rendszerrel, a CRM rendszerrel foglalkozik, hogy miként használja egy magyar energiaipari cég, mellyel az itt töltött szakmai gyakorlatom során ismerkedtem meg. Dolgozatomat a CRM egyik alappillérjeként szolgáló kapcsolati marketig definíciójával és ezzel a témával foglalkozó szakirodalom bemutatásával kezdem. Ahhoz, hogy tisztább képet kapjunk a rendszerről nem csak a kapcsolati marketing alapjait, de az ügyfélkapcsolat menedzsment fogalmát és pontos jelentését is meg kell határozni. Ahhoz, hogy az olvasó a legpontosabb képet kapja, több definíció is meghatározásra került. Ezután a CRM ismertetése következik, ahol a rendszer kialakulását és bevezetését mutatom be. Itt meghatározom, hogy szükséges és jól alkalmazható a rendszer ebben a szegmensben is, továbbá a rendszerrel kapcsolatos aggályokról is esik szó. A következő topikban a bemutatott cég előtti működését és a CRM bevezetését szemléltetem. Itt külön érdekesség, hogy a cég nem csak egy CRM-et használt már fentállása óta. A jelenleg is használatban lévő rendszer már saját fejlesztés. A saját fejlesztésű rendszert hardveres és szoftveres részről is megismerheti az olvasó. A részletes bemutatásánál a rendszerről készült képernyőképek is elhelyezésre kerültek a dolgozatban, hogy az olvasó a legpontosabb képet kapja arról. Ezt követően a rendszer hiányait mutatom be. Ezt alátámasztva készült egy kérdőív, amit ebben a részben értékelek ki. A kérdőívet és a rendszer hiányosságait alátámasztva készült két interjú is. Az utolsó, nagyobb topik, a rendszer fejlesztésével foglalkozik. Itt konkrét fejlesztési lehetőségek kerülnek meghatározásra, amik a közeljövőben is bevezethetőek lehetnének a rendszerbe. A legutolsó rövidebb rész egy folyamaton keresztül mutatja be a rendszer mai állapotának használatát. Zárásként, egy elképzelt jövőképet a korábban javasolt fejlesztések elkészülte után.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, kapcsolati marketing, kapcsolatok kezelése, kapcsolattartás, ügyfélkapcsolati menedzsment |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:49 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |