CRM Rendszer használata és fejlesztési lehetőségei egy magyar energiaipari KKV esetében

Hajdú Bence (2021) CRM Rendszer használata és fejlesztési lehetőségei egy magyar energiaipari KKV esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of CRM Rendszer használata és fejlesztési lehetőségei egy magyar enegiaipari KKV esetében.pdf] PDF
CRM Rendszer használata és fejlesztési lehetőségei egy magyar enegiaipari KKV esetében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_hajdú_bence.pdf] PDF
BA_O_hajdú_bence.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (207kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban a vállalatok működése szinte lehetetlen információs rendszerek használata nélkül és megalapozott gazdasági döntéseket csak a megfelelő információ alapján lehet eredményesen meghozni. Ahhoz, hogy manapság egy vállalat versenyképesen működjön, elengedhetetlen a vezetők folyamatos tisztán látása, a döntéseiknek segítése minden a cég számára fontos információ megosztásával. A piaci verseny mellett létezik egy másik verseny is, ami az információért folyik. A minél kevesebb idő alatt hozzáférhető és pontos információ óriási versenyelőnyt jelent. Ezeknek a fontos adatoknak az előállításával és vizsgálatával foglalkozik a gazdaságinformatika és ezeket segítik a vezetői információs rendszerek. Szakdolgozatom témája, egy ilyen rendszerrel, a CRM rendszerrel foglalkozik, hogy miként használja egy magyar energiaipari cég, mellyel az itt töltött szakmai gyakorlatom során ismerkedtem meg.  Dolgozatomat a CRM egyik alappillérjeként szolgáló kapcsolati marketig definíciójával és ezzel a témával foglalkozó szakirodalom bemutatásával kezdem. Ahhoz, hogy tisztább képet kapjunk a rendszerről nem csak a kapcsolati marketing alapjait, de az ügyfélkapcsolat menedzsment fogalmát és pontos jelentését is meg kell határozni. Ahhoz, hogy az olvasó a legpontosabb képet kapja, több definíció is meghatározásra került. Ezután a CRM ismertetése következik, ahol a rendszer kialakulását és bevezetését mutatom be. Itt meghatározom, hogy szükséges és jól alkalmazható a rendszer ebben a szegmensben is, továbbá a rendszerrel kapcsolatos aggályokról is esik szó. A következő topikban a bemutatott cég előtti működését és a CRM bevezetését szemléltetem. Itt külön érdekesség, hogy a cég nem csak egy CRM-et használt már fentállása óta. A jelenleg is használatban lévő rendszer már saját fejlesztés. A saját fejlesztésű rendszert hardveres és szoftveres részről is megismerheti az olvasó. A részletes bemutatásánál a rendszerről készült képernyőképek is elhelyezésre kerültek a dolgozatban, hogy az olvasó a legpontosabb képet kapja arról. Ezt követően a rendszer hiányait mutatom be. Ezt alátámasztva készült egy kérdőív, amit ebben a részben értékelek ki. A kérdőívet és a rendszer hiányosságait alátámasztva készült két interjú is. Az utolsó, nagyobb topik, a rendszer fejlesztésével foglalkozik. Itt konkrét fejlesztési lehetőségek kerülnek meghatározásra, amik a közeljövőben is bevezethetőek lehetnének a rendszerbe. A legutolsó rövidebb rész egy folyamaton keresztül mutatja be a rendszer mai állapotának használatát. Zárásként, egy elképzelt jövőképet a korábban javasolt fejlesztések elkészülte után.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus (BA)

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM, kapcsolati marketing, kapcsolatok kezelése, kapcsolattartás, ügyfélkapcsolati menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:49
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet