Stratégiai tervezési módszerek, azok alkalmazása a gyakorlatban, és a klasszikus modellek aktualitása

Zelenyiánszki Márton (2021) Stratégiai tervezési módszerek, azok alkalmazása a gyakorlatban, és a klasszikus modellek aktualitása. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Stratégiai tervezés.pdf] PDF
Stratégiai tervezés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Zelenyiánszki_Márton.pdf] PDF
BA_O_Zelenyiánszki_Márton.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (626kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témája a stratégiai tervezés, annak módszerei, és azok aktualitása a mai világban. A dolgozat során bemutatom a tervezési módszerek elméleti hátterét, azt, hogy elméletben, hogyan lehet ezeket implementálni egy vállalatba, illetve azt, hogy ezeket a valóságban mennyire hasznosítják az egyes cégek. A dolgozat primer kutatása képpen interjút csináltam számos különböző méretű, és iparágban elhelyezkedő vállalat kulcs embereivel, hogy a lehető legátfogóbb képet tudjam adni a stratégiai tervezés és gondolkodás valós működéséről. Az elméleti rész bemutatása során sorra veszem bizonyos általánosságokat, hogy alapjaitól lehessen megérteni, hogy mi is az a stratégia és hogyan is épül fel. Olyan általánosságokat veszek sorra, mint a stratégia tervezés és gondolkodás fogalma, micsoda a vízió és a misszió, illetve milyen célokat kell kialakítani egy vállalatnak. Ezek után a vállalatok belső és külső környezetének elemzésének módszereit fejtem ki, melyek közül is kiemelkedő szerepet kap a SWOT elemzés, a vállalati adottság elemzés, a PESTEL elemzés, és Porter öt versenyerő modellje. Az általánosságok és a környezet elemzés után, maga a stratégiai irány megválasztásának módszerei kerülnek kifejtésre, melyek közöttt olyan módszereket sorolok fel, mint a SPACE mátrix, a GE mátrix vagy a SWOT elemzés eredményének értékeléséből fakadó stratégiai irány meghatározása. Miután sorra vettem ezeket a  módszereket, leírom, hogy az elemzés, és irány megválasztását követően, elméletben hogyan lehet ezeket a módszereket integrálni egy       vállalat működésébe. Mivel a dolgozatom alaphipotézise, hogy a stratégiai tervezés klasszikus módszerei elhanyagolásra kerültek, így elemzésre kerül az is, hogy ennek mi lehet az oka. Végezetül az interjú válaszok eredményeit összesítem, hogy érthetővé válljon az egyes vállalatok közötti különbségekből fakadó eltérés, illetve az, hogy amennyiben nem használnak ilyen módszereket, hogyan alakítják ki stratégiájukat az egyes vállalatok

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: belső környezet elemzése, cégstratégia, külső környezet elemzés, misszió, stratégiai gondolkodás, tervezés, versenyerő
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:49
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet