Zelenyiánszki Márton (2021) Stratégiai tervezési módszerek, azok alkalmazása a gyakorlatban, és a klasszikus modellek aktualitása. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Stratégiai tervezés.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Zelenyiánszki_Márton.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (626kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom témája a stratégiai tervezés, annak módszerei, és azok aktualitása a mai világban. A dolgozat során bemutatom a tervezési módszerek elméleti hátterét, azt, hogy elméletben, hogyan lehet ezeket implementálni egy vállalatba, illetve azt, hogy ezeket a valóságban mennyire hasznosítják az egyes cégek. A dolgozat primer kutatása képpen interjút csináltam számos különböző méretű, és iparágban elhelyezkedő vállalat kulcs embereivel, hogy a lehető legátfogóbb képet tudjam adni a stratégiai tervezés és gondolkodás valós működéséről. Az elméleti rész bemutatása során sorra veszem bizonyos általánosságokat, hogy alapjaitól lehessen megérteni, hogy mi is az a stratégia és hogyan is épül fel. Olyan általánosságokat veszek sorra, mint a stratégia tervezés és gondolkodás fogalma, micsoda a vízió és a misszió, illetve milyen célokat kell kialakítani egy vállalatnak. Ezek után a vállalatok belső és külső környezetének elemzésének módszereit fejtem ki, melyek közül is kiemelkedő szerepet kap a SWOT elemzés, a vállalati adottság elemzés, a PESTEL elemzés, és Porter öt versenyerő modellje. Az általánosságok és a környezet elemzés után, maga a stratégiai irány megválasztásának módszerei kerülnek kifejtésre, melyek közöttt olyan módszereket sorolok fel, mint a SPACE mátrix, a GE mátrix vagy a SWOT elemzés eredményének értékeléséből fakadó stratégiai irány meghatározása. Miután sorra vettem ezeket a módszereket, leírom, hogy az elemzés, és irány megválasztását követően, elméletben hogyan lehet ezeket a módszereket integrálni egy vállalat működésébe. Mivel a dolgozatom alaphipotézise, hogy a stratégiai tervezés klasszikus módszerei elhanyagolásra kerültek, így elemzésre kerül az is, hogy ennek mi lehet az oka. Végezetül az interjú válaszok eredményeit összesítem, hogy érthetővé válljon az egyes vállalatok közötti különbségekből fakadó eltérés, illetve az, hogy amennyiben nem használnak ilyen módszereket, hogyan alakítják ki stratégiájukat az egyes vállalatok
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső környezet elemzése, cégstratégia, külső környezet elemzés, misszió, stratégiai gondolkodás, tervezés, versenyerő |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:49 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |