Kiss Adrienn (2021) A szervezeti kultúra vizsgálata a Meló-Diák Iskolaszövetkezet tükrében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Kiss Adrienn szakdolgozat U80DYY.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 14.. Download (905kB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (84kB) |
|
PDF
Kiss Adrienn témavázlat és összefoglalás U80DYY.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 14.. Download (249kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban rávilágítok a szervezeti kultúra fontosságára, hogy milyen jelentőséggel bír korunk társadalmában. A szakirodalom feldolgozásával és a saját kutatásommal kerestem a kérdésemre a választ. Egy vállalat irányítása, méretétől függetlenül nem kis feladat. A vezetőjére nagy felelősség hárul. A munkáját megkönnyítheti egy megfelelő „csapat” menedzsment, akik a lehetséges eszközökkel és módszerekkel, mindezt befolyásolni tudják és ez által jobb szervezeti teljesítmény hoznak létre. Természetesen egy vezető önmagában nem elég. A sikert befolyásolja rengeteg tényező. Egy megfelelően kialakított rendszer, folyamat, erőforrás, amely helyesen működik, akkor ennek segítségével elérhető, hogy a fogyasztó megfelelő termékkel vagy szolgáltatással szembesüljön a piacon. Ezáltal a költségeket meghaladó, az árban is megfelelő profitra teszünk szert Ehhez szükséges a szervezeti kultúra fejlesztése melyre a vizsgált cégeknél javaslatot is teszek. Szakdolgozatom a szervezeti kultúrára fókuszál, azon belül is a Meló-Diák Iskolaszövetkezet kultúrájára. Kutatásom témája a szervezeti kultúra fejlesztési lehetőségei mely során a legfontosabb kérdésem, hogy a szervezet tagjai munkájukkal, szakmai hozzáértésükkel, akaratukkal, teljesítményükkel hogyan járulnak hozzá a jó szervezeti kultúra létrehozásához. Primer kutatásom során interjúkat készítettem a Meló-Diák és a Műisz Iskolaszövetkezet vezetőivel, akiktől pontos és részletes információkat kaptam a hipotézisem vizsgálatához. Dolgozatomban kifejtettem a lényeges tudnivalókat az iskolaszövetkezetekről, bemutattam és megvizsgáltam a Meló-Diák Iskolaszövetkezetet Cameron Quinn Versengő értékek keretrendszerében. Kutatásom alapján azt a megállapítást tettem, hogy a dolgozat első szakaszában felállított hipotézisem beigazolódott. Vagyis igen, nagy szükség van a kommunikáció fejlesztésére és a tréningek alkalmazására. Rájöttem, hogy egy szervezetben nagyon fontos szerepet játszik a csoport, továbbá kulcsfontosságú a bizalom a szervezet hatékonysága szempontjából. A konfliktusok kezelése és a kommunikáció hiánya is az ehhez a területhez tartozó szakmailag hozzá nem értés eredménye. Úgy próbál meg a szervezet hatékonyabb munkavégzést elérni, hogy a kialakult problémákat saját tapasztalataikból hozott minták alapján kezelik. Ezzel nem érik el a kellő hatást mind a személyes konfliktusok mind a hibás munkavégzés visszatérő probléma. A diplomamunkám végén pedig levontam néhány következtetést és igyekeztem az általam legjobbnak megítélt módszerekkel javaslatot tenni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi kapcsolatok, szervezeti hatékonyság, szervezeti kultúra, szervezeti magatartás, szervezeti struktúra |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:49 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:49 |
Actions (login required)
Tétel nézet |