Márkázás egy kkv-nál

Varga Dóra (2021) Márkázás egy kkv-nál. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of dóri-záródoga.pdf] PDF
dóri-záródoga.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of összefoglalás.pdf] PDF
összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (122kB)

Absztrakt (kivonat)

A munkám során nagyon érdekes dolgokra, és területekre jöttem rá. Először is kezdtem maga a Márkázás elméleti felépítésével, mert úgy gondolom enélkül nehéz lett volna az általam választott céget megismerni, felépíteni. A márkázás egy nagyon hosszú folyamat. Fontos, hogy minden szemponton, szóról – szóra átmenjünk, hiszen ha egyet is kihagyunk akkor akár nem lehet sikeres az adott cég, vagy akár nem tudjuk létrehozni. Ezek a fontos pontok először is, hogy egy márkanevet hozzunk létre ami nem olyan könnyű, mert nagyon sok féle név van már a piacon és figyelni kell rá nagyon, vagyis hogy nem lehet figyelmetlennek lenni, mert amelyik cég márkaneve le van védetve akkor ahhoz tilos hozzáférni. Ezért van az, hogy ha találtunk egy számunkra megfelelő nevet akkor egy rendszeren keresztül végig kell futtatni, hogy biztosak legyünk nem e létezik-e egy ilyen név. Ezeket követi a logó ami szintén egy elengedhetetlen dolog, mert ez alapján a fogyasztók vagyis a leendő vevők be tudják majd azonosítani az adott cég márkáját. Bármilyen logó szóba jöhet a teljesen absztrakt jelektől a betűkig egyaránt. Ezután pedig a szín ami szintén meghatározó érdemes egy a termékhez, márkához kapcsolódó színt/színeket választani, mert ezalapján még jobban behatárolható lehet a márka. Fontos, hogy előtte egy kutatást végezzünk, hiszen minden országban mást jelentenek bizonyos színek. Ezt követi a betűtípus és az értékek is. Majd bemutattam milyen márkák is vannak jelen a piacon több féle is: Vállalati márka, Termékmárka, Kereskedelmi márka, Fedőmárka és Támogató márka. Minden márka teljesen mást jelöl ezt majd láthatjuk a záródolgozatomba is. Ehhez kapcsolódik, hogy a Naturland Magyarország Kft.-t választottam a gyakorlati részéhez és bebizonyosodott, hogy a Termékmárka és a Kereskedelmi márka csoportjába tartozik. Ebből következik, hogy a Naturland nagyon sok féle terméket gyárt minden évben körülbelül 20 darab új terméket és emiatt nem lehetett ugyanazt a nevet adni a termékeinek, mint a cégnek, mivel ez alapján lehetetlen lenne behatárolni. Ezért van az, hogy minden termék más nevet kapott, és nem csak a saját üzletükbe értékesítik, hanem a kereskedelmi üzletláncok polcain is. Ami szintén hozzá segít, hogy minél több vevő ismerje meg a termékeit. Úgy gondolom hasznos volt a kutatásom, mert nagyon sok mindenbe betekintést nyerhettem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóthné Balogh Vanda
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Hazai és nemzetközi piac, kis- és középvállalkozás - KKV, márka, márkázás, Naturland, Természetes alapanyagok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:49
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:49

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet