Sinkó Anikó (2021) Az ATEV Zrt. képzési- és személyzetfejlesztési stratégiája. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Szakdolgozat Sinkó Anikó.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 11.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási kérelem Sinkó Anikó.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (359kB) |
|
PDF
SZTK_O_ Sinkó Anikó.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 11.. Download (319kB) |
Absztrakt (kivonat)
Absztrakt Az ATEV Zrt. képzési- és személyzetfejlesztési stratégiája Jelenlegi munkahelyem egy magyar tulajdonú feldolgozóipari vállalat, az ATEV Fehérjefeldolgozó Zártkörűen Működő Részvénytársaság (ATV Zrt.), melynek központja Budapesten található. Több vidéki telephellyel is rendelkezik, úgymint Debrecen, Solt, Hódmezővásárhely és Mátyásdomb. A Központi telephelyen, -ahol én is dolgozom, - található a felsővezetés, és a támogató adminisztratív területek; a pénzügyi-, kereskedelmi-, gazdasági és humánpolitikai igazgatóság, mely öt fős csapatának én is részese vagyok. A Társaság létszáma közel 500 fős állományi létszámmal rendelkezik, melynek jelentős hányada kékgalléros munkavállalókból tevődik össze, és közel egyharmadát a gépjárművezetők teszik ki. A fluktuáció ugyan nem magas, ennek ellenére az új és már meglévő munkavállalók szakmai kompetenciáit rendszeresen fejleszteni szükséges, illetve a gépjárművezetéshez szükséges kötelező képzésekre nagy hangsúlyt fektet a cég. Szakdolgozatomban az ATEV Zrt. képzési-, fejlesztési folyamatait, stratégiáját mutatom be, melyre nagyfokú rálátással rendelkezem, hiszen a teljes külső és belső képzések tervezése, szervezése, menedzselése is a feladatkörömbe tartozik. Ezen túlmenően a Felnőttképzési törvény változása és a Covid járvány is jelentős hatást gyakorol a képzések szervezésére, a képzésen történő részvételre, melynek hatásait, megoldási lehetőségeit szintén bemutatom és elemzem dolgozatomban, keresve a választ és megoldási lehetőségeket az alábbi problémafelvetésekre: · milyen képzési- és szervezetfejlesztési potenciálokkal növelhető a munkaerő hatékonysága? · milyen hatást gyakorol a Covid járvány a képzések szervezésére, típusaira? · a Felnőttképzési törvény változásával milyen nehézségek, többletadminisztrációval kell számolnia a HR-nek? Összegezve elmondható, hogy az ATEV Zrt-nél stratégiai HR működik, és a Társaság nagy hangsúlyt fektet a képzés- és személyzetfejlesztésre, azonban vannak még fejlesztési potenciálok. A technológiai újítások és fejlesztések miatt is fontos a vállalatnak, hogy felkészült, szakképzett munkaerő állománnyal rendelkezzen. A Társaság a képzési keretének legnagyobb részét folyamatosan szakképzésre, valamint szakmai továbbképzésre fordítja, főként olyan képzésekre, amelyekhez külön szakképesítéseket vagy azok megújítását jogszabályok írják elő. A képzési terv elkészítésekor a cég figyel arra, hogy felmérje a jelenlegi helyzetét, hogy a technológiai fejlesztésekhez szükséges készségek és tudás birtokában legyenek a munkavállalók. A munkakör változások és új munkakörök létrehozása esetén is mindez felülvizsgálatra kerül. Mindez biztosítja, hogy mind egyéni, mind szervezeti szinten átlássa a vezetés a potenciális fejlesztendő területeket, és meghatározza, hogy milyen képzések szervezésére van szükség. Fejlesztendő potenciál a cég számára a jövő évben bevezetésre kerülő teljesítményértékelési rendszer kidolgozása, mely magával vonja a vezetők fejlesztését is. A másik két fejlesztendő terület a karriermenedzsment és az utánpótlás biztosítása. Szükséges valamennyi szervezeti egység vezetői utánpótlás programjának kialakítása, melynek célja, hogy a középvezetői vagy akár beosztotti pozícióból biztosítani tudja a cég a vezetők utánpótlását. A másik problémafelvetésem a Covid járvány hatása a képzésekre. A képzések tekintetében a Covid járvány hatására jelentősen növekedett az online és e-learning formában szervezett képzés. A digitális oktatásra történő áttérés tapasztalatairól képzőintézmények körében végzett kutatásom során a képzők beszámoltak arról, hogy a képzéseken részt vevő munkavállalók jól tudnak alkalmazkodni az új helyzethez, nem okozott gondot, hogy átálljanak a digitális oktatásra, és a technikai feltételeket is tudják biztosítani. Beszámoltak arról is, hogy ugyan jól tudták kezelni a változást, azonban a kevesebb tantermi oktatással energiaköltségeik csökkentek, és sokkal több munkavállalónak áll módjukban átadni a tudásanyagot, mint tantermi képzés esetén. A harmadik problémafelvetésem a Felnőttképzési rendszer változása, illetve a FAR rendszerben történő adatszolgáltatás bevezetése, mely magával vonja a többletadminisztrációt. A képzések megszervezése és lebonyolítása mellett a legnagyobb terhet a különböző adatszolgáltatási adminisztrációs kötelezettségek jelentik. A Fktv. módosítás nem szüntette meg ezt a kötelezettséget, azonban csökkentette az adatszolgáltatásba tartozó, főképp a személyes adatok szolgáltatásának a körét. Azt, hogy kinek kell az adatszolgáltatást megtenni, kérdésként merült fel, de szerencsére a képzők többsége a szerződésben átvállalja az adatszolgáltatási kötelezettséget, így GDPR adatvédelmi törvénynek megfelelően csak az adatok összegyűjtése és továbbítása jelent a HR részére többletadminisztrációt külső képzés esetén, a jövőben pedig kihívás elé állítja a belső képzések kialakításának koncepciója, illetve az ezzel járó feladatok elvégzése.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | záródolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | felnőttképzés, felnőttképző intézmények, képzések, képzési stratégiák, koronavírus-járvány (COVID-19), személyzetfejlesztés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:47 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |