Elbert Kristóf Máté (2021) Ellátásilánc-menedzsment a szolgáltatásokban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Ellátásilánc-menedzsment a szolgáltatásokban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
absztrakt.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (57kB) |
|
PDF
BA_O_ELBERT_KRISTOF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (372kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom, kutatásom célja, hogy a szolgáltatások ellátási láncát általánosságban megvizsgáljam, majd az elméleti háttér tanulmányozása után egy összehasonlító elemzéssel olyan következtetésekre és eredményekre jussak, amelyek a szolgáltatások ellátási láncának szakterületén – azon belül is az egészségügyi ellátó rendszerben – tevékenykedő szakemberek számára hasznosak, és a rendszert fejlesztik.Az elméleti anyagok elemzésekor számos peremterületre kitértem: ilyen a logisztika átfogó elmélete, az ellátási láncok felépítése és rendszere, a termék versus szolgáltatás tulajdonságainak és jellemzőinek összehasonlítása. Ezt követően rátértem a kutatás gyakorlati részegységére. Két fő irányzatot vetettem fel. Az egyik, a termékek oldaláról az autóipari gyártó cégeknél – legyen az beszállító vagy maga az autógyár – működő ellátási láncok sajátosságainak vizsgálata. Ennek kapcsán elemeztem a JIS gyártórendszerek sajátosságait, az autóipari ellátási láncok működését, nehézségeit és buktatóit. Külön kitértem az RFID alapú azonosításra. Ez a technológia, az autóipari tapasztalatok alapján egy olyan eleme lehet az ellátási lánc rendszernek, azon belül is a logisztikai anyagmozgások követesének, amelyet a szolgáltatásokban is lehet alkalmazni.Ezen a vonalon tovább haladva, a másik irányzat a szolgáltatások ellátási lánca, konkrétan az egészségügyi ellátórendszer logisztikai működése. Feltérképeztem, milyen folyamatok zajlanak le egy járóbetegellátás szolgáltatás igénybevételekor. Ezt próbáltam párhuzamba állítani a már korábban ismertetett autóipar – termékekre vonatkozó – gyakorlattal, illetve itt tettem javaslatot az RFID technológia alkalmazására az egészségügyi intézményekben.Napjaink aktualitásához hozzá tartozik a Covid-19 járvány világra vetített hatása. A világjárvány komoly hatással volt a gazdaságra, több szektorra, ilyenek a turizmus, a logisztika és az egészségügy is. Ezért egy rövid fejezet erejéig erre a témakörre is kitértem: milyen nehézségeket gördített az egészségügyre a járvány, annak milyen logisztikai aspektusai vannak és mi lehet a segítségünkre ezek leküzdésében?Összességében, azt gondolom a kutatási eredményeim alapján, hogy ugyan a termékek és a szolgáltatások ellátási lánca között rengeteg eltérés van, de mégis felfedezhető néhány kapcsolódási pont, melyek menténk a termékek esetében alkalmazott, jól működő gyakorlatokat minimális módosítással a szolgáltatások ellátó rendszerében is alkalmazni lehet. Ilyen technológia lehet az RFID, melynek bevezetésével az egészségügyi szolgáltatóknál csökkentheti a költségeket, javíthatja a betegek biztonságát és javíthatja az ellátási lánc kezelésének hatékonyságát azáltal, hogy növeli a berendezések nyomon követésének és helyének meghatározását, valamint a lopásmegelőzést, az elosztás kezelés és betegszámlázást.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autoipar, egészségügyi ellátás, ellátási lánc - ellátó hálózat, menedzsment, szolgáltatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:47 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |