Képzés, fejlesztés, mentorálás a TMF Magyarország Könyvelő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság gyakorlatában

Szabadszállási Aletta (2021) Képzés, fejlesztés, mentorálás a TMF Magyarország Könyvelő és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság gyakorlatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Szabadszállási Aletta.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szabadszállási Aletta.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of összefoglalás.pdf] PDF
összefoglalás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (377kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom célja, hogy bemutassam a képzés, fejlesztés, mentorálás gyakorlatát egy főleg könyveléssel és bérszámfejtéssel foglalkozó cég, a TMF Magyarország Kft gyakorlatában. A jelenlegi felgyorsult világban ugyanis csak úgy tudunk életképesek maradni, ha folyamatosan tanulunk, képezzük magunkat, hiszen a technológiák, folyamatok, módszerek, a gazdaság, a kultúra és a vállalati környezetek is napról napra változnak. A képzés-fejlesztés mellett pedig a mentorálást sem kerülhetjük meg, hiszen ez is szorosan kapcsolódik ehhez a témához. A dolgozatban először tisztázom a képzés definícióját, melyet a munkavállalói és a munkaadói motivációk bemutatása követ arra vonatkozóan, hogy ők miért vesznek részt képzéseken, illetve miért szerveznek képzéseket. Ezután röviden említést teszek a tréningek költségvonzatáról is, majd bemutatom a képzések lehetséges típusait. A különböző szervezeteknél különböző módon valósulnak meg a képzések, ezért prezentálom, hogy a szervezet mérete, az iparág, amelyben megjelenik, a tulajdonosi struktúrája és az életgörbén elfoglalt helye hogyan hat a vállalati képzésekre. Ezek után bemutatásra kerül a vállalati képzések ideális folyamata, a képzés szisztematikus modellje. A dolgozatban megvizsgálom, hogy Magyarországon hogyan néz ki jelenleg a vállalati képzések helyzete, melyhez különböző statisztikai adatokat is prezentálok. Az elméleti fejezetek után bemutatom a TMF Magyarország Könyvelő- és Szolgáltató Kft képzési gyakorlatát, illetve a munkavállalók viszonyát a képzésekhez, mentoráláshoz. A cég fő profilja a könyvelési és bérszámfejtési szolgáltatások nyújtása, de olyan szakemberek is dolgoznak itt, akik adózási, illetve jogi, cégjogi kérdések megoldására specializálódtak. Mint a tevékenységből látszik, a könyvelés, adózás, bérszámfejtés világa megköveteli, hogy a munkavállalók folyamatosan tanuljanak, megismerjék az újabb jogszabályokat, hiszen ez elengedhetetlen ahhoz, hogy hiánytalan szolgáltatást nyújtsanak. Emiatt a szakmai továbbképzések megléte elengedhetetlen, de érdekel az is, hogy egyéb, nem szakmai tréningekben, illetve a mentorálásban mennyiben részesülnek ezek a munkavállalók és hogy összességében mindezzel mennyire elégedettek. Dolgozatom megírása során elsősorban primer kutatási módszert alkalmazok, mely során kérdőívek kitöltésére kérem a kollégákat, illetve interjúkat is készítek, hogy a kérdőíves kutatás a lehető legnagyobb információtartalommal szolgáljon. A primer kutatást természetesen kiegészíti a szekunder kutatási módszer is, amikor meglévő kutatások, például a Központi Statisztikai Hivatal felméréseinek eredményeit vizsgálom. Kutatásommal arra a kérdésre keresem a választ, hogy mennyire térnek el a különböző korosztályú, tapasztalatú alkalmazottak és a tulajdonosok képzésről, fejlesztésről, mentorálásról alkotott elképzelései a TMF Magyarország Kft-nél. A kérdés megválaszolásához fel kell mérni, hogy jelenleg milyen képzések valósulnak meg a TMF-nél, hiszen ez tükrözi a tulajdonosi/ vezetői látásmódot, elvárásokat, majd azt is vizsgálni kell, hogy a munkavállalók ezekhez hogyan viszonyulnak. A kérdőívre érkezett válaszokból levont eredmények és következtetések megfogalmazása közben rávilágítok a cég képzési, mentorálási tevékenységének pozitívumaira és negatívumaira is. Ilyen pozitívum az, hogy a szakmai képzésekkel a munkavállalók nagy része, majdnem 90%-a elégedett, vagy az, hogy annak ellenére, hogy könyvelő-bérszámfejtő cég, de mégis sok soft skill tréningen is részt vehetnek a munkavállalók. Negatívumként látható, hogy a mentorálás gyakorlata nem igazán jelenik meg, pedig erre lenne igény – ez világosan kiderül az eredményekből. A képzések nem kifejezetten személyre/ szakmai tapasztalatra szabottak, hanem mindenki ugyanazokat a tréningeket hallgathatja meg és a képzések hatékonyságát sem méri a cég. Az értékelés után továbbfejlesztési javaslatokat fogalmazok meg, melyek segíthetik a szervezetet abban, hogy a jövőben még hatékonyabb képzési, fejlesztési és mentorálási rendszert üzemeltessen. Itt a gyenge pontok kifejtésére helyezem a hangsúlyt, hiszen, ha azokon változtatnak, akkor összességében tud nőni a cég hatékonysága, eredményessége.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vezetés és szervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csizmadia Péter
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fejlesztés, képességfejlesztés, képzések, készségfejlesztés, mentorálás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:45
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet