A COVID-19 hatása az online vásárlásokra és a Wolt Magyarország Retail részlege

Széki Klaudia (2021) A COVID-19 hatása az online vásárlásokra és a Wolt Magyarország Retail részlege. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Széki_Klaudia.pdf] PDF
Szakdolgozat_Széki_Klaudia.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 08..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási_kérelem_Széki_Klaudia.pdf] PDF
Titkosítási_kérelem_Széki_Klaudia.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (515kB)
[thumbnail of BA_O_Széki_Klaudia.pdf] PDF
BA_O_Széki_Klaudia.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 08..

Download (367kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom egyik fő témájaként az online vásárlások változásait választottam a COVID-19 következtében, valamint a Wolt Magyarország Retail részlegének kialakulását és működését mutatom be. A két téma kapcsolódik egymáshoz, mivel a vírushelyzet alatt nagy mértékben átalakultak a vásárlási szokások és növekedés volt megfigyelhető a fogyasztási és használati cikkek rendelésének esetében. Dolgozatom szekunder kutatásában külföldi és magyar szerzők műveit vizsgálva körül járom a témához kacsolódó fogalmakat. Először az innováció témakörére térek ki, mivel a szolgáltatások esetében nagyon fontos az, hogy gyorsan reagáljanak a különböző változásokra, ingerekre és az innovációs folyamatoknak köszönhetően fejlődhessenek. Többek között kifejtem az innováció alaptípusait és tulajdonságait is. Ezt követően a szolgáltatást, mint fogalmat vizsgálom. Szó esik a szolgáltatások tulajdonságairól és a termék és szolgáltatás közötti különbségekről. A Wolt finn startup cég bemutatása esetében a különböző források mellett saját tudás alapján is dolgoztam, mivel több mint két éve dolgozom a startupnál. Először a Wolt megalakulását, valamint magyarországi helyzetét írom le, a piacra való belépéstől kezdve egészen napjainkig, illetve kitérek a felhasználói szemszögből látott folyamatokra is. A vásárlói szokások bemutatásának esetén az online vásárlás, mint téma is helyet kap. Kitérek a különböző online és offline vásárlói típusokra, valamint a vásárlási folyamat létrejöttére. Továbbá egy, a Pécsi Tudományegyetemen készült tavalyi kutatás alapján szó esik az általam készített kérdőívben kutatott témáról is, ami a koronavírus online vásárlásokra gyakorolt hatását vizsgálja. Ezt követően kap helyet a másik nagy, választott téma, a Wolt Magyarország Retail részlege, ahol saját tudásom mellett, az információszerzés céljából létehozott kérdőíves primerkutatásom válaszait is felhasználtam. Többek között szó esik a részleg kialakulásáról, és felépítéséről, valamint a különböző partnerekről is. A COVID-19 járványhelyzet Woltra gyakorolt hatásainak bemutatása szintén fontos része dolgozatomnak. Itt is a már fent említett interjú szolgál fő forrásként, amiben kitértünk a Retail részlegben lévő potenciálra is. A dolgozatom második nagy részében a saját kvantitatív primerkutatásom eredményeit mutatom be, amiben az online vásárlási szokások változását vizsgálom. A kutatásomhoz egy online kérdőívet hoztam létre, amit a social média felületeimen osztottam meg, így elérve ezzel a kívánt célcsoportot. Először a különböző demográfiai kérdésekre kapott válaszokat vizsgálom. Ezután következnek az online vásárlással kapcsolatos kérdések elemzései, ahol többek között a rendelési gyakoriságokra és a kedvelt termékkategóriákra irányultak a kérdéseim, a vírushelyzet előtti, karantén alatti és karantén utáni időszakokat vizsgálva. A fentieken kívül többek között kíváncsi voltam a kitöltők által fontosnak gondolt tulajdonságokra is, amiket a rendeléseik leadása előtt figyelembe vesznek. Ezt követően néhány összefüggést is vizsgálok a fenti kérdések tekintetében, mint például a rendelési gyakoriság és a home office közötti kapcsolat vagy az élelmiszereket rendelő kitöltők rendelési gyakorisága. Mind a két esetben a karanténhelyzet alatti és utáni adatokat kerülnek előtérbe. Az összefoglalóban kitérek arra is, hogy milyen új kérdések merültek fel bennem a szakdolgozatom írása közben, mivel az idő szűkössége miatt nem lett volna lehetőségem az adott kérdéseket vizsgálni, vagy a meglévő primerkutatási kérdéseket új területre vinni. Ebből kifolyólag úgy gondolom, hogy bár kutatásom sikeres volt és nagyon élveztem a fenti témákba való elmélyülést, még így is nagyon sok potenciál van a területben, amit a jövőben még érdemes lenne vizsgálni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Erős Levente
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kása Richárd
Belső
tudományos főmunkatárs; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: elektronikus vásárlás - online vásárlás, innováció, koronavírus-járvány (COVID-19), szolgáltatások, Wolt
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:45
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet