Széki Klaudia (2021) A COVID-19 hatása az online vásárlásokra és a Wolt Magyarország Retail részlege. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Széki_Klaudia.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 08.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkosítási_kérelem_Széki_Klaudia.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (515kB) |
|
PDF
BA_O_Széki_Klaudia.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 08.. Download (367kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom egyik fő témájaként az online vásárlások változásait választottam a COVID-19 következtében, valamint a Wolt Magyarország Retail részlegének kialakulását és működését mutatom be. A két téma kapcsolódik egymáshoz, mivel a vírushelyzet alatt nagy mértékben átalakultak a vásárlási szokások és növekedés volt megfigyelhető a fogyasztási és használati cikkek rendelésének esetében. Dolgozatom szekunder kutatásában külföldi és magyar szerzők műveit vizsgálva körül járom a témához kacsolódó fogalmakat. Először az innováció témakörére térek ki, mivel a szolgáltatások esetében nagyon fontos az, hogy gyorsan reagáljanak a különböző változásokra, ingerekre és az innovációs folyamatoknak köszönhetően fejlődhessenek. Többek között kifejtem az innováció alaptípusait és tulajdonságait is. Ezt követően a szolgáltatást, mint fogalmat vizsgálom. Szó esik a szolgáltatások tulajdonságairól és a termék és szolgáltatás közötti különbségekről. A Wolt finn startup cég bemutatása esetében a különböző források mellett saját tudás alapján is dolgoztam, mivel több mint két éve dolgozom a startupnál. Először a Wolt megalakulását, valamint magyarországi helyzetét írom le, a piacra való belépéstől kezdve egészen napjainkig, illetve kitérek a felhasználói szemszögből látott folyamatokra is. A vásárlói szokások bemutatásának esetén az online vásárlás, mint téma is helyet kap. Kitérek a különböző online és offline vásárlói típusokra, valamint a vásárlási folyamat létrejöttére. Továbbá egy, a Pécsi Tudományegyetemen készült tavalyi kutatás alapján szó esik az általam készített kérdőívben kutatott témáról is, ami a koronavírus online vásárlásokra gyakorolt hatását vizsgálja. Ezt követően kap helyet a másik nagy, választott téma, a Wolt Magyarország Retail részlege, ahol saját tudásom mellett, az információszerzés céljából létehozott kérdőíves primerkutatásom válaszait is felhasználtam. Többek között szó esik a részleg kialakulásáról, és felépítéséről, valamint a különböző partnerekről is. A COVID-19 járványhelyzet Woltra gyakorolt hatásainak bemutatása szintén fontos része dolgozatomnak. Itt is a már fent említett interjú szolgál fő forrásként, amiben kitértünk a Retail részlegben lévő potenciálra is. A dolgozatom második nagy részében a saját kvantitatív primerkutatásom eredményeit mutatom be, amiben az online vásárlási szokások változását vizsgálom. A kutatásomhoz egy online kérdőívet hoztam létre, amit a social média felületeimen osztottam meg, így elérve ezzel a kívánt célcsoportot. Először a különböző demográfiai kérdésekre kapott válaszokat vizsgálom. Ezután következnek az online vásárlással kapcsolatos kérdések elemzései, ahol többek között a rendelési gyakoriságokra és a kedvelt termékkategóriákra irányultak a kérdéseim, a vírushelyzet előtti, karantén alatti és karantén utáni időszakokat vizsgálva. A fentieken kívül többek között kíváncsi voltam a kitöltők által fontosnak gondolt tulajdonságokra is, amiket a rendeléseik leadása előtt figyelembe vesznek. Ezt követően néhány összefüggést is vizsgálok a fenti kérdések tekintetében, mint például a rendelési gyakoriság és a home office közötti kapcsolat vagy az élelmiszereket rendelő kitöltők rendelési gyakorisága. Mind a két esetben a karanténhelyzet alatti és utáni adatokat kerülnek előtérbe. Az összefoglalóban kitérek arra is, hogy milyen új kérdések merültek fel bennem a szakdolgozatom írása közben, mivel az idő szűkössége miatt nem lett volna lehetőségem az adott kérdéseket vizsgálni, vagy a meglévő primerkutatási kérdéseket új területre vinni. Ebből kifolyólag úgy gondolom, hogy bár kutatásom sikeres volt és nagyon élveztem a fenti témákba való elmélyülést, még így is nagyon sok potenciál van a területben, amit a jövőben még érdemes lenne vizsgálni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus vásárlás - online vásárlás, innováció, koronavírus-járvány (COVID-19), szolgáltatások, Wolt |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:45 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |