Ügyfélkapcsolat menedzsment szervezési, hatékonysági kérdései és gyakorlata a Sanofi-Aventis Zrt. kórházi részlegénél

Törék Flóra (2021) Ügyfélkapcsolat menedzsment szervezési, hatékonysági kérdései és gyakorlata a Sanofi-Aventis Zrt. kórházi részlegénél. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Törék_Flóra_EWFHN6_2021_Szakdolgozat.pdf] PDF
Törék_Flóra_EWFHN6_2021_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 01..

Download (2MB)
[thumbnail of Titkositasi-kerelem_2021_Törék Flóra_EWFHN6_Aláírva.pdf] PDF
Titkositasi-kerelem_2021_Törék Flóra_EWFHN6_Aláírva.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (160kB)
[thumbnail of BA_O_Törék_Flóra.pdf] PDF
BA_O_Törék_Flóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 01..

Download (429kB)

Absztrakt (kivonat)

Véleményem szerint a téma nem is lehetne aktuálisabb, tekintettel a jelenlegi (Covid-19) helyzetre, ugyanis ez magával vonzotta a folyamatos lezárások miatt a személyes kapcsolat fenntartásának megnehezedését. Az ügyfélkapcsolat menedzsment (Customer Relationship Management, röviden: CRM) a 90-es években került fókuszba, amikor is a nagyvállalatok növekedésének lassulása miatt fontos volt egy új stratégiai megközelítést találni annak érdekében, hogy versenyben tudjon maradni a vállalat. Szakdolgozatomban a CRM egyik fő alkotóelemére koncentráltam, a kapcsolati marketingre, ezen belül a személyes kapcsolattartás hatékony kialakítására, és ezáltal a Kulcsfontosságú Partner Menedzserek (angolul Key Account Manager, röviden: KAM) teljesítményértékelésére. Az ügyfélkapcsolat menedzsment hatékonyságát egy nemzetközi gyógyszergyártó cég, a Sanofi-Aventis Zrt. kórházi részlegénél vizsgálom. Kutatásom során arra keresem a választ, hogy milyen tényezők befolyásolják a partnerkezelésben a jó kapcsolat kialakulását és a Kulcsfontosságú Partner Menedzserek munkáját, ezáltal milyen szempontok alapján szükséges a teljesítményüket értékelni, illetve hogyan lehetne javítani a kapcsolattartók munkáját. Interjúm alanyait a Sanofi kórházi Key Account Managerei képzik, illetve az ő Vezetőjük, hiszen ők azok, akik nap mint nap képviselik a vállalatot a frontvonalon. Az ő véleményeik alapján vizsgáltam a kutatási kérdéseimet. Az interjúk elkészítését követően arra jutottam, hogy a személyes kapcsolattartás a későbbiekben is szükségszerű az információtechnológia robbanásszerű fejlődése mellett, ugyanis ennek köszönhetően a vállalat gyorsabban tud reagálni a piaci helyzetekre, ezáltal a versenyben maradásukat elősegíti. Annak érdekében, hogy a személyes kapcsolattartók teljesítménye a jövőben jobb eredményeket érjenek el, szükségszerűek a megfelelő magas szintű képzések biztosítása. Mindezek mellett azonban nem elhanyagolhatóak a digitális fejlesztések, hogy a Covid-19 járványhelyzethez hasonló lezárás a jövőben ne képezzen gátat a kapcsolatok fenntartásában. Összegségében megállapítható, hogy a jó személyes ügyfélkapcsolatok kialakítása a megfelelő informatikai háttérrel nagymértékben hozzájárul, hogy a két fél között egy bizalmon alapuló lojális kapocs alakuljon ki, melynek következtében a vállalat piaci helyzete a felfokozott versenyben jóval stabilabb lesz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CRM, kapcsolati marketing, teljesítményértékelés, teljesítménymenedzsment, ügyfélkapcsolati menedzsment
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:44
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet