Egy családi vállalkozás tulajdonában lévő étterem újranyitásának stratégiai marketing terve

Midi Melánia Mirabella (2021) Egy családi vállalkozás tulajdonában lévő étterem újranyitásának stratégiai marketing terve. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Mid_Melania_Mirabella_szakdolgozat_2021.12.10.pdf] PDF
Mid_Melania_Mirabella_szakdolgozat_2021.12.10.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Temavazlat-es-osszefoglalas_2021 Midi Melánia_G12ZQ2.pdf] PDF
Temavazlat-es-osszefoglalas_2021 Midi Melánia_G12ZQ2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (242kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban arra kerestem a választ, hogy egy a Covid-19 miatt szüneteltett családi vállakozás, amely régóta a vendéglátással foglalkozik, milyen módon tudna ebben a rendkívül kiélezett gazdasági helyzetben újranyitni. A koronavírus az egész világot teljesen megváltoztatta, kihatással volt minden ország gazdaságára, így a magyar gazdaságban is súlyos nyomokat hagyott és minden szegmensben visszafordíthatatlan károkat eredményezett. A szakirodalmi áttekintés első részében bemutattam a családi vállakozások sajátosságait, a magyar gazdaságban betöltött szerepét és pénzügyi jellemzőit. A következő fejezetben megvizsgáltam a koronavírus turizmusban és vendéglátásban okozott következményeit, illetve a kormány által benyújtott törvényjavaslatokat az iparág megsegítésére. Ebben segítségemre voltak a kiadott cikkek, és szakirodalmak. A személyes kötődésem döntő tényező volt a dolgozatom témájának kiválasztásakor, hisz saját családom is vállakozásokat működtett évtizedek óta. A célom az volt, hogy egy versenyképes, működő üzleti tervet készítsék a vendéglátóegységünk talpraállításának, illetve újranyitásának lehetőségére. Ezzel motiválva és segítséget nyújtva édesapámnak. A dolgozatom fő kérédésének megválaszolására kétféle kutatási módszertant volt alkalmaztam. A kvantitatív kutatási módszer segítségével, egy kérdőíves piackutatást végeztem az interneten keresztül, amiben a fogyasztók étterem látogatási szokásairól tettem fel kérdéseket. Ezután a kvalitatív kutatás részeként egy interjút készítettem a vállalkozás tulajdonosával.  A fő kérdései a dolgozatomnak:  Hogyan és milyen feltételekkel és változtatásokkal nyitható újra, a pandémia okozta bezárás után, a családi vállalkozás keretében üzemeltett étterem?  Milyen étterem látogatási szokásai vannak a fogyasztóknak?  A következő rész állt hozzám a legközelebb, hisz a saját családi vállalkozásunk kialakulását és a dédszüleimig visszamenőleg, annak történetét mutattam be. Ezt követte a primer kutatásom, ami egy interneten kitölthető kérdőívből állt, ebben felmértem az emberek igényeit és étterem látogatási szokásait. A piackutatás eredményeiből kiderült, hogy az embereknek továbbra is van igénye étterembe járni, illetve nyitottak új helyek és ízek felfedezésére. Ezután egy interjút készítettem édesapámmal, aki  a cég tulajdonosa, amiben a családi vállalkozáshoz való kapcsolatáról és múltjáról kérdeztem, majd az újranyitásról és annak egvalósításáról tettem fel kérdéseket. Az interjúból kiderült, hogy a tulajdonos rendkívül motivált az újranyitással kapcsolatban és sok ötlete van az üzlet fellendítésére. A kérdőívre 310 válasz érkezett , ez a minta megfelelő alapot adott arra, hogy elkezdjem elkészíteni az újranyitáshoz nélkülözhetetlen üzleti tervet, ehhez továbbá szükségem volt az interjú elemzésére, hogy megismerjem a tulajdonos elképzeléseit a vállalkozással kapcsolatban.   A kérdőíves piackutatást és a mélyinterjút alapul véve, tanulmányaimmal és a szakirodalom felhasználásával kiegészítve készült el az üzleti terv. A terv vezetői összefoglalása után, ismertettem a vállalkozás részletes üzleti tervét. Kifejtettem a működési-, szervezeti- és pénzügyi tervet, amiben részletesen bemutattam az üzlet nyitvatartását, a szervezet felépítését, az alkalmazottak feladtatait. Ezután kidolgoztam az ágazati elemzést a versenytársak megismerése után, továbbá a marketing mixet, azon belül a 7 P volt segítségemre és a SWOT analízis, amely magába foglalja a vállalkozás minden erősségét, gyengeségét, lehetőség és veszélyeit is. A következő pontban összefoglaltam a fennálló kockázatokat és annak külső-, és belső tényezőit. Az ezekből levont következtetéseket, javaslataimat a konklúzióban fejtettem ki és a személyes véleményeimet, ellenvetéseimet is megfogalmaztam az üzleti terv kapcsán.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Éberling László
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Prof. Dr. Heidrich Balázs
Belső
egyetemi tanár; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, családi vállalkozás, koronavírus-járvány (COVID-19), turizmus, üzleti terv, üzleti terv készítése, vendéglátóipar
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:43
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet