Pénzforgalmi bankszámla, illetve lakossági folyószámla nyitása, számlavezetés, és bankszámlák pénzforgalmával kapcsolatos feladatok

Lisztes Bettina Mária (2021) Pénzforgalmi bankszámla, illetve lakossági folyószámla nyitása, számlavezetés, és bankszámlák pénzforgalmával kapcsolatos feladatok. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of szakdolgozat.pdf] PDF
szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of osszefoglalo.pdf] PDF
osszefoglalo.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (289kB)

Absztrakt (kivonat)

A kereskedelmi bankok kívül stabilnak és masszívnak tűnnek, meginoghatatlannak éskegyetlennek néha – de az ott dolgozó emberek is tudnak hibázni, szigorú jogszabályokat kellkövetni, és ha megszegik, súlyos következményekkel jár.A bankot, mint egészet, kicsit mindig méhkasként láttam. Sok-sok munkafolyamaton megykeresztül egy átutalás, egy számlanyitás, és ami a kívülállóknak egyszerű irodai munkának tűnhet,az hosszú évek rutinja – láthattuk a számlanyitásnál is, mennyi mindenre kell odafigyelni, már amagánszemélyeknél is. Minden dolgozónak megvan a maga funkciója, és ha valami elmarad,annak nagyon súlyos következményei lehetnek.A céges számláknál nem csak a céget kell átvilágítanunk, hanem magát az aláírót is, csak úgy,mint a lakossági számláknál a számlatulajdonoson kívül a rendelkezőket is.És hogy mennyit fejlődött a technológia ahhoz, hogy ezt a folyamatot 100%-ban digitalizálja?Sajnos még mindig nem eleget.Egy huszonegyedik századi banknál elvárás, hogy a banki ügyek 100%-át online tudjuk végezni,Magyarországon sok szempontból gyermekcipőben jár a modernizálás (bizalmatlanság és attólvaló félelem, hogy valaki visszaél az adataival), más szempontból viszont élen járunk a világpiacon– az Azonnali Fizetési Rendszerre eddig például egyedül a Magyar Nemzeti Bank kötelezte akereskedelmi bankokat, máshol csak opcionálisan vezették be, és nem is olyan gyors, mint amiénk.Dolgozatomban kifejtésre került, hogy merre lehetne még elmozdulni, milyen szolgáltatásokbevezetésével lehetne még könnyebb és vonzóbb a bankolás, milyen következményekkeljárnának ezek a lakossági és céges ügyfelekre, valamint kifejtem a számlavezetéssel kapcsolatosteendőket, mint a Know Your Customer folyamatot és a tranzakciók nyomonkövetését. Ennekokait is megnézzük, hogy milyen gyakran fordul elő, és mik a következmények.Megismerhetjük, hogy milyen esetekben mondhatja fel a bank jogszerűen a számlát, vagyutasíthatja el a számlanyitást.A jövő az online bankolás felé visz minket, ez minden kereskedelmi banknál így van. Ha csak azutóbbi évek technológiai fejlesztéseit nézzük, a cél az, hogy távolról, gyorsan, a nap huszonnégyórájában lehessen ügyintézői segítség nélkül ügyet intézni, így vonzóbbá teszik amobilapplikációkat és a webes felületet. Van bank, ahol akár online elindíthatunk egy hitelfelvételt,és csak a papírokat kell bemenni aláírni (vagy még azt sem). Ennek részben a pandémia az oka,de ez csak meggyorsította a folyamatot, nem ez indította el – a legtöbb funkció fejlesztésre, vagybevezetésre került már a pandémia berobbanása előtt, és amint szükség lett rá, az addigfejlesztésben lévő folyamatot minél előbb élesítették (online számlanyitás), vagy a már bevezetetttermékeket promotálták (mobilapplikáció).Ennek egész egyszerűen az az oka, hogy a személyes ügyfélkiszolgálást a legtöbb bank azértékesítésre fordítaná – hitelügyintézés, értékpapír-tanácsadás, számlanyitás.A cél az, hogy a webes felületen/telefonon is elintézhető ügyeket az ügyfelek inkább ott intézzék,mint személyesen a fiókban, és itt a pandémia hasznára is volt a pénzintézeteknek.De mehetünk ennél is tovább. Hogyan?Ha ismerjük a szolgáltatásokat, a folyamatokat, az ügyfeleinket és a kapacitásainkat, tudjuk ésismerjük, hogy mi szorul fejlesztésre. És aktívan figyeljük a piacot, ha valamire van igény aztkiszolgálni, ha valamire nincsen, akkor kigyomlálni.Persze a cél az, hogy minél kevesebbet kelljen ügyet intézni a bankunknál, de ha rendelkezésreáll egy pénzintézet, annál biztosabb hátterünk nem lehet, legyen szó kölcsönről, az adottszolgáltatások minőségéről, és arról, hogy hogyan vigyáz a pénzünkre és adatainkra.Örömömre szolgált, hogy a szakmai gyakorlatomat az Unicredit banknál tölthettem, és aszakdolgozatomat is az ott szerzett tapasztalataim alapján írhattam meg. Bár már nem ezen aterületen dolgozom, egy egész életre kiható hasznos leckét viszek magammal a két év után, ésremélem, hogy aki olvassa, picit jobban belelát egy bank életébe – még ha egy nagyon kisszegletét is mutattam be.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Szabóné Gál Katalin
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: bank, banki szolgáltatás(ok), bankszámlanyitás, fizetési rendszer, folyószámla, lakossági folyószámla, lakossági számlavezetés, nemzetközi fizetési forgalom
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:43
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet