Lőrincz Nikoletta Beatrix (2021) A Vertis Környezetvédelmi Pénzügyi Zrt. ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerének bemutatása. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat_Lőrincz-Nikoletta-Beatrix_2021.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 08.. Download (1MB) |
|
PDF
Titkositasi-kerelem_Lőrincz-Nikoletta_GTT9GK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (325kB) |
|
PDF
Témavázlat_Lőrincz-Nikoletta_GTT9GK.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 08.. Download (364kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom során a Vertis Környezetvédelmi Pénzügyi Zrt. ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerét mutattam be. A dolgozat első részében a CRM történeti hátterét ismertettem, valamint azt, hogy az informatika rohamos fejlődése hogyan hatott és alakította át az ügyfélkapcsolat menedzsmentet és a CRM rendszereket. A CRM informatikai megoldásait három részeszközre oszthatjuk, azonban a sikeres ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerben az egyes elemek összekapcsolva, integráltan működnek. A teljes CRM architektúrát tehát az interaktív, operatív és az analitikus CRM eszközök, és az ezek közötti kommunikációs és adatkapcsolat alkotják. Ezt követően az ügyfélkapcsolati-menedzsmentet kíséreltem meg definiálni és körüljárni a kereskedelem és ügyfélkommunikáció, a marketing, valamint az informatika és az automatizálás területek bemutatása segítségével. A kereskedelem sikerességében a megfelelő ügyfélkommunikáció és ügyfélkapcsolat-menedzsment elengedhetetlen szerepet játszik. Egy jól felépített CRM rendszer pedig meghatározó tényező lehet az értékesítési folyamatban. A marketing esetében a marketing szerves részeként tekinthető a CRM. A megfelelő marketingstratégiai háttérrel a vállalat CRM rendszerét használva a cég megismerheti vevőit és versenytársait, és a megszerzett információkat elemezve és felhasználva megfelelő módon fejlesztheti termékeit, bővítheti termékkínálatát, növelheti eladásainak számát, valamint befolyást gyakorolhat a saját piaci helyzetére, ezzel segítve a marketingtevékenységét. Az informatika és az automatizálás fejezet után arra a konklúzióra jutottam, hogy mai napig nem létezik olyan átfogó definíció, amely teljes mértékben lefedné a CRM alatt értendő minden tevékenységet és területet, mivel a technológia és az informatika rohamos fejlődése miatt ezek folyamatosan változnak. Megvizsgáltam, hogy az egyes területek tevékenységeit mennyire tudja lefedni Mester 2007-es CRM definíciója. A marketing területen megállapítottam, hogy egy marketing szemléletű ügyfélkapcsolat-menedzsment definíció jobb meghatározást biztosít, míg a másik két terület tekintetében azt tapasztaltam, hogy Mester meghatározása magában foglalja azokat. A dolgozat során ismertettem a Vertis Környezetvédelmi Pénzügyi Zrt-t, a vállalat hátterét és fő tevékenységét. Mivel a vállalat tevékenysége igen komplex, így kitértem az Európai Unió kibocsátás-kereskedelmi rendszerében történő kvótakereskedelemre és magára az EU ETS kereskedelmi rendszer működésére is. A cég megismerését követően a dolgozat elején szerzett általános ügyfélkapcsolat-menedzsmenti elveket mutattam be a vállalat CRM rendszerének sajátosságain keresztül. A vállalat ügyfélkiszolgálási modellje során ismertettem a megcélzott ügyfélkört, a társaság által használt értékesítési csatornákat, az ügyfélszerzés és a kereskedés folyamatát. A megcélzott ügyfélkör meghatározása adott a vállalat számára, ugyanis az ETS piacon jelenlevő szereplők kiléte nyilvánosan ismert. Értékesítési csatornaként a telefonos, online megoldásokat vagy a személyes értékesítést választja a vállalkozás. A Vertis ügyfélkapcsolat-menedzsment stratégiájának és CRM-rendszerének végső célja a vállalat üzleti- és ügyfél-kapcsolatainak hatékony kezelése és javítása. Az CRM stratégia által a társaság egyik legfontosabb célja továbbra is, hogy folyamatosan javítsa ügyfélkiszolgálásának minőségét, mert a piacon jelen levő korlátozott számú ügyfél miatt kiemelten fontos a vásárlói elégedettség és lojalitás. A vállalati CRM stratégiát támogató informatikai rendszere egy jól automatizált, strukturált adatrögzítéssel és -elemzéssel rendelkező, könnyű és gördülékeny munkavégzést biztosító, valamint az értékesítési folyamatok pontos áttekintését lehetővé tevő saját fejlesztésű informatikai rendszer. A rendszer főbb CRM funkciói és legfontosabb menüpontjai, felületei és azok funkciói is bemutatásra kerültek. A folyamatoptimalizálási fejezet során megvizsgáltam az ügyfélkapcsolat-menedzsment folyamatait, és megállapítottam, hogy mely területeken lehetne a jelenlegi folyamatokat optimalizálni. Két területen láttam automatizálási lehetőséget, ezek az ügyfélátvilágítási folyamat, valamint a szerződéskötés. A kérdőíves felmérés során egy harmadik terület is megfogalmazódott. Ez a tranzakciók és fizetések automatizálása, mely véleményem szerint is részben automatizálható folyamat lenne, azonban erre a fejezetben nem tértem ki, mivel a vállalati rendszerben ez a felület nem a CRM modulban helyezkedik el. A kutatás során a társaság ügyfélkapcsolat-menedzsment rendszerének eredményességét vizsgáltam. A felmérést elektronikus kérdőív segítségével, reprezentatív módon végeztem el. A kutatás során öt hipotézist fogalmaztam meg. A kérdőíves kutatásom eredményeképpen megállapítottam, hogy a vállalat dolgozói és ügyfelei is elégedettek a cég ügyfélkapcsolat-menedzsment informatikai rendszerével. A vállalati CRM rendszerek nagy mértékben igazodnak a vállalati és a felhasználók igényeihez, és a rendszerben minden jelenleg szükséges információ, lekérdezés és funkció elérhető, azonban különböző hiányosságokra világított rá a kérdőív eredménye. A Vertis informatikai csapata többnyire gyorsan és pontosan hajtja végre a felmerülő fejlesztési igényeket a rendszer folyamatos fejlődése érdekében, azonban ez nem minden esetben mondható el. A vállalat számára mindenképpen érdemes lenne felülvizsgálni a kérdőív során kapott visszajelzéseket és a végeredményt egyaránt, különösképpen mivel vállalati célként meghatározta a folyamatos és megfelelő fejlődést, amelyhez elengedhetetlen egy megfelelő funkciókkal ellátott, stabil háttérrel rendelkező és könnyen használható informatikai szoftver.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, ügyfélkapcsolat, ügyfélkapcsolati menedzsment, ügyfélkiszolgálás, ügyfélnyilvántartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:43 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |