A pandémia kapcsán tapasztalt kihívások az employer brandingben

Szegedi Lilla (2021) A pandémia kapcsán tapasztalt kihívások az employer brandingben. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat_Szegedi Lilla_RXOJSC_ÜHR.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szegedi Lilla_RXOJSC_ÜHR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (803kB)
[thumbnail of SZTK_O_Szegedi_Lilla.pdf] PDF
SZTK_O_Szegedi_Lilla.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (425kB)

Absztrakt (kivonat)

A 2020-as év márciusában mondhatni fenekestől felfordult a világ, amelyben addig éltünk és a koronavírus megjelenésének köszönhetően számtalan dolog megváltozott körülöttünk, sőt, nem túlzás azt állítani, hogy mi magunk is sok mindenben változtunk. Szakértők szerint a dolgok valószínűsíthetően később sem fognak visszatérni a COVID-19 előtt megszokott kerékvágásba. Ez az időszak mindenképp mélynyomot fog hagyni a világban, és visszafordíthatatlanul meg fogja változtatni a munkavállalói gondolkodást, hozzáállás és az elvárásokat is. A munkaerőpiacra az elmúlt évek legjelentősebb hatását egyértelműen a COVID-19 vírus okozta változások gyakorolták. A koronavírus-járvány a vállalatokat is kihívások elé állítja, olyan kihívások elé többek között, mint a munkavállalók bizalmának megőrzése, motiváltságuk és elkötelezettségük fenntartása. Az elmúlt 1,5 évben drasztikusan megváltozott az, ahogyan a már meglévő vagy a jövőbeli munkahelyükről gondolkodnak a munkavállalók. Ami tegnap még fontos és releváns volt számukra, az ma már egyáltalán nem vagy csupán kismértékben számít annak. A pandémiát megelőző időszakban a munkahelyválasztásnál a fő hangsúly azon volt, hogy milyen karrierutat, milyen fejlődési lehetőségeket biztosít egy adott vállalat, mára azonban az igények is teljesen eltolódtak. Manapság a munkahely által nyújtott biztonság, a rugalmas bánásmód, a home office lehetősége, a wellbeing és az empatikus magatartást és hozzáállást tanúsító vezetőség sokkal fontosabb kritériummá vált a munkavállalók számára. Azonban mindezen változások lekövetése és kezelése nem csak a cégeket, hanem a cégeknél employer brandinggel foglalkozó szakembereket is számos kihívás és nehézség elé állította és állítja a mai napig is. A távmunka, bizonytalanságérzet kezelése, a munkaerőpiacon végbement radikális és szélsőséges változások csak néhány olyan kihívás, amivel az employer branding témakörében érintett szakembereknek meg kellett birkóznia a COVID-19 vírus miatt kialakult helyzetben. Mindamellett persze, hogy próbálnak folyamatosan egyfajta egyensúlyt és összhangot teremteni a munkavállalók és az adott cég érdekei között. Szakdolgozatom kutatási témájának azért is választottam végül az employer branding kihívásainak vizsgálatát a pandémiás időszakban, mert én magam is humánerőforrás területen dolgozom, így napi szinten voltam szem és fültanúja is azoknak a radikális munkaerőpiaci változásoknak, amelyeket a COVID-19 és az azt követő pandémiás időszak hozott magával. Továbbá kutatási témaként személy szerint is rendkívül izgalmasnak találom, mert a dolgozat keretén belül bővebben részletezésre kerülő változások mögött olyan belső és külső folyamatok játszódtak és játszódnak le napjainkban is, amelyek miatt az employer branding kihívásai a pandémiás időszakban mind kutatási, mind pedig elemzési szempontból módfelett figyelemreméltóvá, érdekfeszítővé és mindenekelőtt aktuálissá váltak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti és HR menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csapó Zsófia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Tamás
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: employer branding, koronavírus-járvány (COVID-19), Munkáltatói márka, munkáltatói márkázás, vállalati márka, vállalati márkázás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:43
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet