A pandémia kapcsán tapasztalt kihívások az employer brandingben

Szegedi Lilla (2021) A pandémia kapcsán tapasztalt kihívások az employer brandingben. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat_Szegedi Lilla_RXOJSC_ÜHR.pdf] PDF
Szakdolgozat_Szegedi Lilla_RXOJSC_ÜHR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (803kB)
[thumbnail of SZTK_O_Szegedi_Lilla.pdf] PDF
SZTK_O_Szegedi_Lilla.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (425kB)

Absztrakt (kivonat)

A 2020-as év márciusában mondhatni fenekestől felfordult a világ, amelyben addig éltünk és a koronavírus megjelenésének köszönhetően számtalan dolog megváltozott körülöttünk, sőt, nem túlzás azt állítani, hogy mi magunk is sok mindenben változtunk. Szakértők szerint a dolgok valószínűsíthetően később sem fognak visszatérni a COVID-19 előtt megszokott kerékvágásba. Ez az időszak mindenképp mélynyomot fog hagyni a világban, és visszafordíthatatlanul meg fogja változtatni a munkavállalói gondolkodást, hozzáállás és az elvárásokat is. A munkaerőpiacra az elmúlt évek legjelentősebb hatását egyértelműen a COVID-19 vírus okozta változások gyakorolták. A koronavírus-járvány a vállalatokat is kihívások elé állítja, olyan kihívások elé többek között, mint a munkavállalók bizalmának megőrzése, motiváltságuk és elkötelezettségük fenntartása. Az elmúlt 1,5 évben drasztikusan megváltozott az, ahogyan a már meglévő vagy a jövőbeli munkahelyükről gondolkodnak a munkavállalók. Ami tegnap még fontos és releváns volt számukra, az ma már egyáltalán nem vagy csupán kismértékben számít annak. A pandémiát megelőző időszakban a munkahelyválasztásnál a fő hangsúly azon volt, hogy milyen karrierutat, milyen fejlődési lehetőségeket biztosít egy adott vállalat, mára azonban az igények is teljesen eltolódtak. Manapság a munkahely által nyújtott biztonság, a rugalmas bánásmód, a home office lehetősége, a wellbeing és az empatikus magatartást és hozzáállást tanúsító vezetőség sokkal fontosabb kritériummá vált a munkavállalók számára. Azonban mindezen változások lekövetése és kezelése nem csak a cégeket, hanem a cégeknél employer brandinggel foglalkozó szakembereket is számos kihívás és nehézség elé állította és állítja a mai napig is. A távmunka, bizonytalanságérzet kezelése, a munkaerőpiacon végbement radikális és szélsőséges változások csak néhány olyan kihívás, amivel az employer branding témakörében érintett szakembereknek meg kellett birkóznia a COVID-19 vírus miatt kialakult helyzetben. Mindamellett persze, hogy próbálnak folyamatosan egyfajta egyensúlyt és összhangot teremteni a munkavállalók és az adott cég érdekei között. Szakdolgozatom kutatási témájának azért is választottam végül az employer branding kihívásainak vizsgálatát a pandémiás időszakban, mert én magam is humánerőforrás területen dolgozom, így napi szinten voltam szem és fültanúja is azoknak a radikális munkaerőpiaci változásoknak, amelyeket a COVID-19 és az azt követő pandémiás időszak hozott magával. Továbbá kutatási témaként személy szerint is rendkívül izgalmasnak találom, mert a dolgozat keretén belül bővebben részletezésre kerülő változások mögött olyan belső és külső folyamatok játszódtak és játszódnak le napjainkban is, amelyek miatt az employer branding kihívásai a pandémiás időszakban mind kutatási, mind pedig elemzési szempontból módfelett figyelemreméltóvá, érdekfeszítővé és mindenekelőtt aktuálissá váltak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Üzleti és HR menedzsment

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: employer branding, koronavírus-járvány (COVID-19), Munkáltatói márka, munkáltatói márkázás, vállalati márka, vállalati márkázás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:43
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet