Objektív elégedettségmérés belső CSR tevékenységek fényében a COVID-19 előtt és után

Rubecz Anita Katalin (2021) Objektív elégedettségmérés belső CSR tevékenységek fényében a COVID-19 előtt és után. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Rubecz_Anita_Katalin_GG0IRS_Szakdolgozat.pdf] PDF
Rubecz_Anita_Katalin_GG0IRS_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 31..

Download (2MB)
[thumbnail of titoktartási.pdf] PDF
titoktartási.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (67kB)
[thumbnail of BA_O_Rubecz_Anita_Katalin.pdf] PDF
BA_O_Rubecz_Anita_Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 31..

Download (281kB)

Absztrakt (kivonat)

A vállalatok gazdasági szerepe túlmutat a profitszerzésen és a piacon betöltött szerepükön ugyanis társadalmi szerepet is kell vállalniuk. Ez a vállalati felelősségvállalás két oldalról közelíthető meg ugyanis vannak külső és belső érintettjei. Köztük nagyon fontos különbséget tenni. Szakdolgozatomban a belső érintetteket vizsgáltam az őket célzó kezdeményezések, programok vonatkozásában. Az ilyesfajta programok megvalósítása különösen érdekes napjainkban amikor egy világjárvány nehezíti ezek szervezését, viszont ennek ellenére sem elhanyagolható törődni a munkavállalók fizikai és mentális egészségével a vállalatoknak ugyanis csak akkor tudnak profitábilisak maradni, ha erre töretlenül odafigyelnek. További kihívást jelent az is, hogy a cégeknek oda kell figyelni, hogy ebben a modern social média felületeket aktívan használó világban ne színezzék túl a saját felelősségvállalással kapcsolatos tevékenységüket, ugyanis, ha a túlzott kommunikáció mögött nincsen cselekvés akkor megjelenik az úgynevezett „greenwashing”. Szakdolgozatomban szeretném tehát bizonyítani, különféle témába vágó szakirodalmakra alapozva, hogy a felmerülő nehézségek ellenére fontos a vállalati stratégiába beépíteni a belső CSR-al kapcsolatos programokat. Mindezt egy hazai ingatlanpiacon aktív, vezetői szerepet betöltő vállalat tevékenységével példálózva szeretném alátámasztani, ahol a magyarországi átlagot meghaladva jelen vannak ilyesfajta törekvések, melyek sikeressége több fronton is alátámasztott. Úgy gondolom nagyon érdekes vizsgálni a belső CSR-t magyarországi vonatkozásban ugyanis jelenleg még kevés hasonló kutatásról olvashatunk, hiszen Magyarország kissé lemaradva követi ezt a nyugati tendenciát. Kutatási kérdéseim a COVID-19 előtti- alatti és utáni állapotot vizsgálják, kifejezetten a munkavállalók és a vezetőség véleményének összevetésére alapozva. Remélem a jövőben az általam elemzett vállalathoz hasonló cégek jó példával fognak szolgálni a többi szervezet számára, aminek hatására azok önkéntesen csatlakoznak vagy kezdeményeznek hasonló mozgalmakat kialakítva a saját „win-win” szituációjukat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Emberi Erőforrások

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: CSR, HR, ISO minőségbiztosítási rendszer, koronavírus-járvány (COVID-19), vállalati felelősség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:42
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet