A Logisztika Kft. helye az autóipar ellátási láncában

Veres Patrik János (2021) A Logisztika Kft. helye az autóipar ellátási láncában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of A Logisztika Kft. helye az autóipar ellátási láncába_SSPRI1.pdf] PDF
A Logisztika Kft. helye az autóipar ellátási láncába_SSPRI1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_veres_patrik.pdf] PDF
BA_O_veres_patrik.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (217kB)

Absztrakt (kivonat)

A Logisztika Kft. csúcstechnológiás mérnöki tanácsadási szolgáltatásokat nyújt ügyfeleinek, továbbá a társaság tudományos projektmenedzsment és mérnöki, gépészeti, elektronikai, számítástechnikai és telekommunikációs projektmenedzsment, valamint ipari projektmenedzsment és mérnöki tevékenységre szakosodottA szakdolgozati témámat próbáltam a munkahelyemhez igazítva választani, hogy amiről írok, személyesen tapasztaljam. A Logisztika Kft. egy sokoldalú cég, melynek személy szerint az elosztási területére nyertem felvételt.A logisztika, és az ellátás lánc korunk egyik meghatározó része, hiszen a modern ember igényei miatt a világ felgyorsult, megváltoztak az igények, és a kereslet-kínálat kapcsolata is némi változáson ment át. Sokaknak azonban eszükbe se jut, vagy csak felületesen informáltak affelől, hogy milyen folyamatok mennek végbe annak érdekében, hogy például megvásárolhassuk régóta kiszemelt autónkat, vagy a hétvégi vacsorához szükséges élelmiszereket.A szakdolgozatban elhangzottak, főleg azon emberek figyelmét keltheti fel, továbbá azoknak ajánlom, akik érdekeltek egy cég ellátásilánc-menedzsmentjének részletei, módszerei, illetve történései iránt, és arról egy tiszta képet szeretnének kapni. Bizonyos információk a megváltoztatásra kerülhetnek az üzleti titoktartás miatt, azonban az összhangon ezen tények megmásítása nem fog változtatni.A dolgozatom első része az elméleti alapok lefektetéséről fog szólni. A logisztikai, és az ellátási lánc szoros kapcsolatban áll egymással, azonban a két fogalom tevékenységi köre nagyban eltér egymástól, noha rengetgen egymás szinonimáiként tekintenek erre a két fogalomra, ezért ez az       ügy is tisztázásra kerül. Az iparághoz tartozó egyéb fogalmak, és eszközrendszerek is bemutatásra kerülnek. A rendelkezésre álló szakirodalmak száma felettéb sokszínű, és csakugyan sokfélét állítanak az íróik, mint Mentzer és közreműködő munkatáras, Chikán Attila, Szegedi Zoltán, és Szász Levente akiknek az irományait, folyóiratokat, tudományos cikkeket, és a gyakorlati hely által rendelkezésre bocsátott dokumentumokat vettem a szakdolgozatom megírásának.   Mivel a cég kapcsolatai rendkívül szerteágazóak, ezért külön részt szeretnék szánni arra, hogy részletezzem a cég kapcsolati hálózatát. Így részletekbemenően bemut atom a Daimler, a beszállítók, a szolgáltatók és a Logisztika Kft. viszonyát.   Miután bemutatásra kerültek az ellátási lánc tagjai, részletekbemenően megvizsgálom a  disztribúciós tevékenységeket, pontosabban azok folyamatait. Gondolok itt az áru-, és információ-áramlás menetére. Ezt a részt találom a legfontosabbnak, és egyben a legérdekesebbnek, mivel ezekben a bekezdésekben megtudhatjuk, hogy hogyan is valósulnak meg a logisztikai folyamatok.   A Logisztika Kft.  beszerzési területe az autóipar igényeinek ellátását támogatja. Az elmúlt években rengeteg bonyodalom ötvözi ezt az iparágat, ami a koronavírus okozta válsághelyzetből adódott. Az utolsó tartalmi fejezetben megvizsgáltam, illetve utánna kuttattam annak, hogy melyek voltak azok az okok ami kiválthatták ezt a globális chip hiányt, illetve a kollégák között is körbekérdeztem, hogy ezek miképp hatottak a Daimlerre, mint a járműipar egyik nagypresztizsű tagjára   A kutatásom nagyobb részét az tette ki, hogy az ellátási láncon belül mik a felmerülő problémák a vállalatokon belül, és között. Ennek kivitelezéséhez egy interjút is készítettem, illetve kvantitatív kutatásokkal, továbbá brainstormingok sorozatával megpróbáltam egy ötlettel előállni a chiphiány rovidtávú leküzdésére az aktuális ellátási láncon belül. Utolsó sorban kitértem az éghajlati viszonyok okozta problémákra, amik befolyásolják a hajón történő árufuvarozást, illetve megoldást is találtam a megnövekedett futamidő elkerülésére.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kozma Tímea
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Szakács András
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: anyagáramlás, autóipar, ellátási lánc - ellátó hálózat, folyamatelemzés, logisztikai rendszer
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:42
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet