Bertoncelj Soma Benedek (2021) Gyorséttermek ellátási lánca és értéklánca. Faculty of Finance and Accountancy.
PDF
BERTONCELJ SOMA BENEDEK_DLTPHQ_SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Bertoncelj_Soma Bendek.pdf Hozzáférés joga: Available at the computers of the University Download (278kB) |
Abstract
Szakdolgozatomban elsősorban az adott témára vonatkozóan nyújtottam egy kis betekintést, hogy az olvasó tisztában legyen a témával és ezzel kapcsolatban fel tudja venni a fonalat és felkészítse őt az azt követő szakirodalmi szövegre. Ezt követte a témaválasztásom megindokolása melyben kifejtettem, hogy miért ezen téma mellett döntöttem. Mivel a korosztályom béli étkezési szokások megváltoztak és folyamatosan változáson is mennek keresztül, ezért éreztem fontosnak és aktuálisnak a témával való mélyebb foglalkozást, az ellátási lánc és az értéklánc szempontjából megközelítve. A célkitűzésemre vonatkozóan megemlítettem a bennem megfogalmazódott és az engem legjobban foglalkoztató kérdéseket, amelyek vonatkoztak a beszállítókra, a minőségre, az árra, az ár-érték arányra, valamint a fogyasztói attitűdökre is. A továbbiakban a kutatási módszereket jártam körül és kifejtettem hogyan és miképpen képzeltem el lefolytatásukat és kielemzésüket. Első körben megemlítettem, hogy el kívánok készíteni egy feleletválasztós kérdéssorozatból álló kérdőívet, amely elején levő demográfiai kérdéseket követően, a gyorséttermi szokásokat volt hivatott vizsgálni, majd az ellátási lánc és az értéklánc szempontjából releváns kérdéseken át, a környezetvédelem fontosságát illető kérdéssel zárult. Ezután említésre került, hogy budapesti környéki gyorsétterem vezetőkkel és tulajdonosokkal kívánok mélyinterjúkat készíteni, hogy betekintést nyerjek ezzel is az adott étterem ellátási láncának az erősségeibe, valamint az esetleges innovatívabb megoldásaiba is. Ezt követte a szakirodalmi áttekintés, ahol említésre kerültek azértékláncok, az ellátási láncok, egy részben az ellátásilánc-menedzsment, továbbá a történelmi vonatkozások, valamint a fenntarthatóság is. Rámutattam nélkülözhetetlenségükre és fontosságukra, valamint arra is kitértem, hogy napjainkban miért kell figyelembe venni a számítástechnika térnyerése által létrejött IT szektor nyújtotta lehetőségek sokaságát, ha az adott vállalat ki szeretne tűnni a többiek közül. A kvantitatív kutatásom kapcsán megtudhattam a kitöltők demográfiai ismérveit, fogyasztói attitűdjüket és az ár-és minőséghez való hozzáállásukat. A kvalitatív kutatás keretén belül pedig, a két közreműködő interjúalanyom jóvoltából tudomásomra jutott, hogy a beszállítóikat milyen szempontok szerint szűrik meg, továbbá, hogy milyen háttér folyamatok zajlanak le, amíg a fogyasztóhoz eljut az elfogyasztani kívánt étel, valamint, hogy az adott gyorséttermek milyen standardizált megoldásokkal és folyamatokkal operálnak. Továbbá az Az interjúalanyok által tudomásomra jutott információk alapján készítettem, kimondottan a gyorséttermekre vonatkozóan - egy a szolgáltatási folyamatok feltérképezését segítő alábbi ábrát, amely leképezi a fogyasztót, a Front-office személyzetet, valamint a Back-office személyzetet, helyzetüket a folyamatban, továbbá a közöttük lévő, közvetlen és közvetett kapcsolatokat. Végül a következtetések részben a összekapcsoltam a kvalitatív és a kvantitatív kutatásom eredményét, melyből világossá vált a fogyasztók meghatározó hozzáállása és a gyorséttermek erre válaszul adott reakciója.
Institution
Budapest Business University
Kar
Faculty of Finance and Accountancy
Department
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
UNSPECIFIED
Szak
Item Type: | Thesis (UNSPECIFIED) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | ellátásilánc-menedzsment, értéklánc, menedzsment, minőség, standardok |
SWORD Depositor: | Archive User |
Depositing User: | Archive User |
Date Deposited: | 2022. Oct. 03. 08:41 |
Last Modified: | 2022. Oct. 03. 08:41 |
Actions (login required)
View Item |