A pandémia hatására megváltozott ügyféligények és üzleti modell innováció a Wolt Magyarország Kft. példáján keresztül

Kuborczik Virág (2021) A pandémia hatására megváltozott ügyféligények és üzleti modell innováció a Wolt Magyarország Kft. példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kuborczik_Virág_Szakdolgozat_GM.pdf] PDF
Kuborczik_Virág_Szakdolgozat_GM.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 04..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem_Szakdolgozat_Kuborczik Virág_HL6GDB.pdf] PDF
Titkosítási kérelem_Szakdolgozat_Kuborczik Virág_HL6GDB.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (380kB)
[thumbnail of BA_O_Kuborczik_Virág.pdf] PDF
BA_O_Kuborczik_Virág.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2031. December 04..

Download (329kB)

Absztrakt (kivonat)

A pandémia számos változást hozott az emberek életébe, az alapvető szokásaikat és elvárásait nagy mértékben átalakította. A kutatásom során a startup cégeket vizsgálom, mint vállalkozás és szemlélet, amelyet a Wolt Magyarország Kft. példáján keresztül mutatok be, különösképpen kiemelve a cég azon életszakaszát, amely a Covid-19 járványhelyet alatt nehézségekbe ütközött, mégis rohamos fejlődésnek indult. A témát azért tartom aktuálisnak, mivel a járványhelyzet alatt az e-kereskedelem bizonyítottan fellendült, s mindez igaz az étel házhoz szállító cégekre egyaránt. Úgy gondolom, hogy az ügyféligények folyamatosan változás alatt állnak, számos külső hatás befolyásolhatja az igényeket, amely a jelenlegi helyzetben a vírus megjelenése volt, hiszen az emberek alapvető szokásait és elvárásait alakította át. Ahhoz, hogy megfelelően vizsgálni tudjam az ügyféligények változását, kijelöltem egy vizsgált időszakot, amely 2020. február és 2021. augusztus közé esik. A vírus előtti időszakhoz viszonyítva, azaz 2020. februárjától mutatom be az ügyfelek elégedettségének változását. Ennek segítségeképp a cég biztosított számomra olyan adathalmazokat, amely a pandémia előtti és utáni időszakban számszerűsítve mutatja be az ügyfelek igényeihez és elégedettségéhez kapcsolatos statisztikákat. A pontos adatok megosztását nem közölhetem, viszont az eltéréseket bemutatom a kutatásom során. Az üzleti modell vizsgálatához egyrészt a primer kutatás során tartott interjúk alatt gyűjtöttem információt, továbbá a cég biztosított számomra olyan adathalmazokat, amelyek az üzleti modell változásának a témájában készültek a vírus időszakában és azelőtt, mint például meetingek, előadások és tréningek anyagai, ezáltal átfogóan tudtam vizsgálni az üzleti modell innovációját nem csak a hazai cég esetében, hanem nemzetközileg is megtudtam vizsgálni a Wolt üzleti modelljét különböző országok esetében. Elsőkörben az e-kereskedelem fellendülését és a covid-19 hatását vizsgáltam az online ételrendelésre, hiszen ez egy tökéletes alapot nyújt arra, hogy a cég vizsgálatát elkezdhessem. Továbbá, a Wolt Magyarország Kft. működését és felépítését, nemzetközi és hazai megjelenését, illetve a cégen belüli munkaterületeket mutatom be. Annak érdekében, hogy a változások során a cég a lehető leghatékonyabban tudjon működni, elengedhetetlen a munkavállalók pozitív hozzáállása az innovációhoz, ezért a munkavállalói ösztönzést is elemeztem a cég esetében. A cég innovációs tevékenységeit egyaránt vizsgáltam, amelyhez mind az interjúk tanulságát, mind a biztosított adathalmazokat felhasználtam. Elemeztem a megnövekedett ügyféligényeket a vizsgált időszakban, továbbá a felmerülő akadályokat és azok megoldását is tanulmányoztam. Tekintve, hogy a megváltozott ügyféligények szorosan kapcsolódnak a vírushelyzet alatt kialakult Wolt Market és Retail szegmenshez, ezért ezek kialakulását, továbbá az ügyféligényekkel kapcsolatos tudnivalókat és a létrehozás, illetve a folyamatok kialakulásánál felmerülő problémákat mutatom be. emberek alapvető szokásait és elvárásait alakította át. A vírus előtt sokan csak kényelmi funkcióként tekintettek az online rendelési szolgáltatásokra, viszont a járvány következtében már egy biztonságot felerősítő és egészséget megőrző szolgáltatásnak is tekinthető. Fő célom volt, hogy megvizsgáljam hogyan változtak meg az ügyfelek igényei a pandémia hatására, továbbá azt, hogy a növekedett igényeket a szóban forgó cég képes volt-e kiszolgálni. Úgy gondolom, hogy a változások erősen hatással lehetnek egy cég üzleti modelljére, ezért a Wolt üzleti modelljének innovációját is vizsgáltam a kutatásom alatt. A gyors növekedés következtében számos problémával állt szemben a cég. Nem volt elég humánerőforrás, amely biztosította volna a szolgáltatás gördülékeny működését, továbbá megnövekedett ügyféligények kielégítése vált szükségessé. Ennek megoldásaképp a cég a humánerőforrást, azaz futár és éttermi partnereket szerződtetett, továbbá az irodai munkavállalók számát is megemelte. A fennálló helyzet egyes folyamatok innovációját is szükségessé tette, továbbá a cég üzleti modelljében is változások léptek fel. Összességében arra a következésre jutottam, hogy a Wolt Magyarország Kft. sikeresen kielégítette a megváltozott ügyféligényeket több folyamat megváltoztatásával, a termékskála bővítésével és a cég innovatív hozzáállásával. Továbbá, az üzleti modell innovációja elősegítette a cég hatékonyabb működését.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: innovációs folyamat(ok), ügyfélelégedettség, ügyféligény, üzleti modellek, Wolt Magyarország Kft.
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:41
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet