A hazai bankszektor marketingtevékenységei a Z generáció körében

Tamás Máté (2021) A hazai bankszektor marketingtevékenységei a Z generáció körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat - Tamás Máté - E7RU3O.pdf] PDF
Szakdolgozat - Tamás Máté - E7RU3O.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12..

Download (1MB)
[thumbnail of Tamás Máté titkosítási kérelem.pdf] PDF
Tamás Máté titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (234kB)
[thumbnail of BA_O_Tamás_Máté.pdf] PDF
BA_O_Tamás_Máté.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12..

Download (318kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja az volt, hogy felmérjem a hazai bankok marketingtevékenységeit és módszereit a Z generáció körében, illetve megismerjem a fiatalok által preferált kommunikációs csatornákat és a szempontokat, amik mentén bankot választanak. Kutatási kérdéseimet egy félig struktúrált, kvalitatív jellegű interjú sorozat és egy kvantitatív kérdőíves felmérés mentén vezettem le. Az interjúkban részt vett 6 alany a hazai bankszektorból 3 bankot képviselt (OTP, Budapest bank, K&H), akik segítségével betekintést kaphattam a bankok marketing stratégiájába és azoknak a kialakításába. A kérdőíves kutatásomat 153 alany töltötte ki, amiből 137 (n=137) tartozott az általam vizsgált 19-26 éves korosztályba. Kutatási eredményeim azt mutatják, hogy a hazai bankszektor szereplői is nagyfokú figyelmet fordítanak a Z generáció hatékony elérésére, még hozzá kihasználva az online platformok jelentőségét a fiatalok körében. Marketingkampányaikat legtöbb esetben a közösségi média platformokon jelenítik meg, továbbá mindig nyitnak az újonnan megjelenő platformok (Tiktok), illetve a trendeket alakító influenszerek felé és alkalmazzák azokat marketingstratégiájukban. Azonban a kérdőívet kitöltők elmondása szerint, nem veszik figyelembe a pénzügyi szereplők hirdetéseit és így nem is befolyásolja őket döntéseikben. Sokkal inkább hagyatkoznak a család és barátok véleményére, illetve fontos szempontnak tartják egy bank kiválasztása során a kedvező árazást és a stabil, biztonságos hátteret. Természetesen fontos számukra az is, hogy online elérhetőséget biztosítson az adott bank, amire már Magyarországon is nagy hangsúlyt fektetnek a pénzügyi szereplők, kifejezetten a növekvő igények és a megjelenő, innovatív fintech megoldások miatt. A fintech cégek újonnan megjelenő konkurenciát, de új lehetőségeket is jelenthetnek a bankszektor számára. Szakdolgozati kutatásom eredményein keresztül megismerhettem mind az ügyfél, mind a vállalati oldal szempontjait és elképzeléseit. Ezek az eredmények segítségül szolgálhatnak a bankok marketing módszereinek kialakításában, hogy milyen csatornákon és milyen üzenettel érdemes célozni a Z nemzedéket, azért hogy hosszútávú ügyfelekké váljanak. A bankoknak gyakorlatban a megbízhatóságuk és online elérhetőségük megfelelő kommunikálására kell figyelni, és arra, hogy ezeket az üzeneteket a lehető legközvetlenebb, emberibb módon adják át a fiatal célcsoportnak. Kutatásom természetesen számosságából adódóan korlátozott, de alapot ad, egy átfogóbb, Magyarország összes bankjára kiterjedő vizsgálatra, ahol a fő célkitűzés megismerni a hasonlóságokat és különbségeket marketing stratégiájuk között, emellett pedig a Z generáció mélyebb megismerése pénzügyeik terén is képezhet egy kutatási anyagot, aminek eredményeit az oktatási rendszer, azon belül is a pénzügy oktatás fejlesztésére lehet alkalmazni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Betléri Petra Ivett
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Németh Szilárd
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bankmarketing, bankszektor, fintech, marketing stratégia, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:41
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet