Tamás Máté (2021) A hazai bankszektor marketingtevékenységei a Z generáció körében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
Szakdolgozat - Tamás Máté - E7RU3O.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12.. Download (1MB) |
|
PDF
Tamás Máté titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (234kB) |
|
PDF
BA_O_Tamás_Máté.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12.. Download (318kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja az volt, hogy felmérjem a hazai bankok marketingtevékenységeit és módszereit a Z generáció körében, illetve megismerjem a fiatalok által preferált kommunikációs csatornákat és a szempontokat, amik mentén bankot választanak. Kutatási kérdéseimet egy félig struktúrált, kvalitatív jellegű interjú sorozat és egy kvantitatív kérdőíves felmérés mentén vezettem le. Az interjúkban részt vett 6 alany a hazai bankszektorból 3 bankot képviselt (OTP, Budapest bank, K&H), akik segítségével betekintést kaphattam a bankok marketing stratégiájába és azoknak a kialakításába. A kérdőíves kutatásomat 153 alany töltötte ki, amiből 137 (n=137) tartozott az általam vizsgált 19-26 éves korosztályba. Kutatási eredményeim azt mutatják, hogy a hazai bankszektor szereplői is nagyfokú figyelmet fordítanak a Z generáció hatékony elérésére, még hozzá kihasználva az online platformok jelentőségét a fiatalok körében. Marketingkampányaikat legtöbb esetben a közösségi média platformokon jelenítik meg, továbbá mindig nyitnak az újonnan megjelenő platformok (Tiktok), illetve a trendeket alakító influenszerek felé és alkalmazzák azokat marketingstratégiájukban. Azonban a kérdőívet kitöltők elmondása szerint, nem veszik figyelembe a pénzügyi szereplők hirdetéseit és így nem is befolyásolja őket döntéseikben. Sokkal inkább hagyatkoznak a család és barátok véleményére, illetve fontos szempontnak tartják egy bank kiválasztása során a kedvező árazást és a stabil, biztonságos hátteret. Természetesen fontos számukra az is, hogy online elérhetőséget biztosítson az adott bank, amire már Magyarországon is nagy hangsúlyt fektetnek a pénzügyi szereplők, kifejezetten a növekvő igények és a megjelenő, innovatív fintech megoldások miatt. A fintech cégek újonnan megjelenő konkurenciát, de új lehetőségeket is jelenthetnek a bankszektor számára. Szakdolgozati kutatásom eredményein keresztül megismerhettem mind az ügyfél, mind a vállalati oldal szempontjait és elképzeléseit. Ezek az eredmények segítségül szolgálhatnak a bankok marketing módszereinek kialakításában, hogy milyen csatornákon és milyen üzenettel érdemes célozni a Z nemzedéket, azért hogy hosszútávú ügyfelekké váljanak. A bankoknak gyakorlatban a megbízhatóságuk és online elérhetőségük megfelelő kommunikálására kell figyelni, és arra, hogy ezeket az üzeneteket a lehető legközvetlenebb, emberibb módon adják át a fiatal célcsoportnak. Kutatásom természetesen számosságából adódóan korlátozott, de alapot ad, egy átfogóbb, Magyarország összes bankjára kiterjedő vizsgálatra, ahol a fő célkitűzés megismerni a hasonlóságokat és különbségeket marketing stratégiájuk között, emellett pedig a Z generáció mélyebb megismerése pénzügyeik terén is képezhet egy kutatási anyagot, aminek eredményeit az oktatási rendszer, azon belül is a pénzügy oktatás fejlesztésére lehet alkalmazni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bankmarketing, bankszektor, fintech, marketing stratégia, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:41 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |