Az Instagramon történő marketingkommunikáció hatékonyságának vizsgálata a divat kontextusában

Nguyen Thuy Valentina (2021) Az Instagramon történő marketingkommunikáció hatékonyságának vizsgálata a divat kontextusában. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Nguyen_Thuy_Valentin_RFWN31_szakdolgozat.pdf]
Előnézet
PDF
Nguyen_Thuy_Valentin_RFWN31_szakdolgozat.pdf

Download (2MB) | Előnézet
[thumbnail of Nyilatkozat_nyilvanossa_tetelrol.pdf] PDF
Nyilatkozat_nyilvanossa_tetelrol.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (703kB)
[thumbnail of BA_O_Nguyen_Thuy_Valentina.pdf]
Előnézet
PDF
BA_O_Nguyen_Thuy_Valentina.pdf

Download (258kB) | Előnézet

Absztrakt (kivonat)

Kutatásomban azt fogom vizsgálni, hogy a divatcégek Instagram bejegyzésinek forrása és esztétikája milyen hatással van a lájkoltságra, a kommentelési arányra és a barátokkal való megosztásra, tehát az e-WOM hatásra. A forrás eredetét két részre bontom: márka által– és felhasználó által generált tartalomra, az esztétikát pedig a pillanatkép– és a stúdió esztétika tükrében fogom tanulmányozni. Vizsgálom, hogy az említett tényezők milyen befolyással bírnak a fogyasztóban keltett bizalomra és örömre, és hogy ezen jelenségek elegendőek-e ahhoz, hogy interaktivitást váltsunk ki a felhasználók körében. A kutatásom első felében a fogalmak és elméletek tisztázása után hasonló kísérleteket és elemzéseket fogok tanulmányozni, majd primer kutatást végzek kvantitatív kutatási módszerrel. Az adatokat online kérdőív segítségével fogom kinyerni, melyeket különböző közösségi média felületeken juttatok el 18-34 éves női Instagram felhasználókhoz. A kitöltőknek forrás és esztétika szerint kategóriákba szedett bejegyzésekhez társított előzetes kutatásokban tesztelt mérési tételeket kell értékelniük 1-5-ig terjedő Likertskálán. A kapott eredményeket az online fogyasztói élmény– és S-O-R modell keretrendszerébe fogom beilleszteni.  Reményeim szerint a kutatásom választ ad arra, hogy a felhasználókat hogyan érhetjük el az Instagram felületén – ezzel megmutatva az esztétika és a tartalom forrásának jelentőségét a divatcégek online marketingkommunikációjában.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-WOM, Instagram, marketingkommunikáció, médiafogyasztási szokások, online marketing, pillanatkép esztétika, UGC
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:40
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:40
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/40740 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/40740

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet