Károlyi Attila (2021) Az elektronikus piacterek megvalósítása. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
GI_Karolyi_Attila_MC5CHP_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_károlyi_attila.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (220kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat elsődleges célkitűzése az volt, hogy bemutassuk hogyan érdemes belekezdeni az elektronikus kereskedelembe 2021-ben. A dolgozat elkészítése során arra tökrekedtünk, hogy az olvasó komplex képet kapjon mind az elméleti fogalmakról és meghatározásokról, mind pedig a gyakorlati megvalósításról. A dolgozat céljául tűztük ki még a vásárlási szokások megismerését melyről azt gondoltuk a COVID-19 járvány következtében megváltoztak – ez be is bizonyítottuk primer kutatásunk alapján.A szakdolgozat során ismertetjük a számítógépek fejlődésének fontosabb mérföldköveit és a jövőbe is tekintünk, a mesterséges intelligenciáról is szó esik. Az internet és a világháló kialakulásáról szóló fejezet során teljes képet adtunk a hálózatok-hálózatának fejlődéséről, és bemutattuk azt is, milyen ugrás szerű növekedés következett be az internet felhasználók számába.A történeti áttekintés után áttérünk az elektronikus kereskedelem fogalmának bemutatására. Szó esik az e-businessekről, valamint az e-kereskedelem fejlődésének útjáról kezdve az EDI-től egészen a legfejlettebb e-piacterekig. Kutatásunk a során több helyről gyűjtöttünk fogalmi magyarázatokat arra vonatkozóan, hogyan is definiálják a piactereket a különböző szerzők. Az elektronikus kereskedelem és piacterek térnyerésének kihangsúlyozása érdekében, összehasonlítottuk az e-piactereket a hagyományos fizikai piacterekkel. Bemutatunk négy különböző üzleti modellt: a B2B-t, a B2C-t, a C2C-t és a B2G-et. Az elektronikus piacterek előnyeinél és hátrányainál bemutatjuk kinek éri meg csatlakozni egy e-piactérhez.Kitérünk a 2021-ben érvényes jogi szabályozásokra, melyben szó esik az eladót érintő kötelezettségekről és a vevők jogairól is. Külön vizsgáljuk a 14 napos elállás kérdését.Az elektronikus piacterek létrehozásánál lépésenként leírva kutattuk ki, mik azok a teendők, amelyek a sikeres piactér létrehozásához vezetnek. Így vizsgáltuk a cég alapítást, a domain nevet, a tárhelyszolgáltató választást, és különböző webáruház motorokat is bemutatunk. Ezek a következők: WooCommerce, Magento, OpenCart, PrestaShop, Shoprenter, Unas, Shopify, Wix. Ezen kívül az egyedi webshop fejlesztés előnyeit és hátrányait is megvizsgáltuk.A dolgozatban vizsgáljuk két működő e-piactér előnyeit és hátrányait. Magyar vonatkozásban az eMag.hu-t globálisan pedig az Amazon.com-ot.Végül primer kutatásunk során arra keressük a választ, hogyan változtak meg az elektronikus vásárlási szokások a COVID-19 járvány következtében. Három hipotézisünk volt melyből mindhárom igazolást nyert, ezek a következők: a COVID-19 járvány kitörése óta sokkal gyakrabban vásárolnak online az emberek, mint azt megelőzően, többen választják az érintkezés mentes kiszállítást mint korábban, valamint az online bankkártyás fizetés a legnépszerűbb fizetési mód online vásárlás esetén.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Amazon.com, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus piactér(ek), eMag.hu, internet története, koronavírus-járvány (COVID-19), webshop, Woocommerce |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Okt. 03. 08:39 |
Utolsó módosítás: | 2022. Okt. 03. 08:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |