A vállalati belső kommunikáció fejlődése a digitális térben a pandémia helyzet okozta kényszer miatt

Juhász Laura (2021) A vállalati belső kommunikáció fejlődése a digitális térben a pandémia helyzet okozta kényszer miatt. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-Juhász Laura.pdf] PDF
Szakdolgozat-Juhász Laura.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2036. December 06..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (273kB)
[thumbnail of BA_O_Juhász_Laura.pdf] PDF
BA_O_Juhász_Laura.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2036. December 06..

Download (476kB)

Absztrakt (kivonat)

A belső digitális kommunikáció egyre nagyobb szerepet fog kapni a vállalatok életében, ezért mindenképp érdemesnek tartottam foglalkozni a témával. Célom, hogy olyan új módszereket és megoldásokat javasoljak, amik a gyakorlatban kivitelezhetők, valamint a belső digitális kommunikáció hatékonyságát növelik, hiszen ez a jövő. Azáltal, hogy a koronavírus miatt az emberek rákényszerültek a Home Office-ra, akaratlanul is digitális kommunikálásra kellet átállniuk a vállalatoknak. Fő kérdésköreim, hogy a telekommunikációs vállalatoknál dolgozók, hogyan élték meg a vírus okozta változásokat, hogyan értékelték a vezetők hozzáállását az új helyzethez, milyen új megoldásokat vezettek be, hogy javítsák a munkavállalói elégedettséget, illetve milyenné vált az iparágban az információ áramlása a digitális térben. A megnövekedett kereslet a távközlési ipar szolgáltatásai iránt számukra több munkát jelentett, ezáltal nehezebbé vált a munkavállalók leterheltégét, lelkesedését ugyanazon a szinten tartani, ezért bizonyos digitális fejlesztések hatására létrejött megoldásokkal próbálták a dolgozók elégedettségét, a lojalitást fenntartani. A kutatásomban a digitális kommunikáció új lehetőségeit, a szektorban dolgozók elégedettségét, érzéseiket, a motiváltságot is vizsgáltam. A kutatási kérdésem, hogy milyen módszerekkel lehet a vállalati belső digitális kommunikáció hatékonyságát növelni az innovatív lehetőségek tárházát kihasználva. A szakdolgozatom első felében a témához köthető szakirodalmakat dolgoztam fel. Körülírtam a kommunikáció fogalmát, hiszen egyértelmű meghatározás nincs rá. Bemutattam transzmissziós kommunikációmodelleket, a kommunikáció típusait. Rövid áttekintést tettem az internet fejlődéséről és szerepéről a kommunikációban, majd a szervezeti belső kommunikációra áttérve leírtam az indokoltságát, irányait, típusait. Ezt követően a belső digitális kommunikációról, a legnépszerűbb online platformokról, aktuális trendekről, innovációról, magyarországi digitális fejlettségről és a globalizációról írtam. Ezután bemutattam a telekommunikációs szektort, melyben a kutatásomat végeztem. Primer kutatásom során kevert, vagyis kvantitatív és kvalitatív kutatási módszert is alkalmaztam. A kvalitatív kutatásom során interjúkat készítettem a telekommunikációs szektor legnagyobb résztvevőinek 4 kommunikációs szakértőjével: PR-os kommunikációs igazgatóval, belső kommunikációs igazgatóval, nemzetközi belső kommunikációs menedzserrel, valamint belső kommunikációért felelős vezetővel. Ezzel széleskörűen kaphattam betekintést a szektor vállalatainak belső kommunikációjába szakmai oldalról. A kvantitatív kutatásom során kérdőívet készítettem, melyet 106 telekommunikációs szektorban dolgozó töltött ki. A demográfiai kérdéseket leszámítva 13 kérdésből álló kérdéssort állítottam össze, melyhez négy feltevést fogalmaztam meg. Azáltal, hogy az iparág már eddig is digitális volt hatékony alkalmazkodtak a digitális kommunikációhoz. A digitális írásbeli kommunikálás terén nagy hatással bírnak a kollégákra a látványelemek. Fontosnak bizonyult a személyre szabhatóság, így a jövőben olyan fejlesztéseket lehetne bevezetni a jelenlegi legnépszerűbb kommunikációs csatornán, az e-mailek terén, amik a személyesebb hangvételre utalnak. Megtudtam, hogy írásos tartalmak helyett a videó és a képi megjelenés fog előtérbe kerülni, melyre részletes javaslatot fogalmaztam meg. A munkavállalóknak fontosnak bizonyult a visszaigazolás (feedback). Elvárják a munkáltatójuktól, hogy kikérjék a véleményüket. Az interjúalanyok is nagy hangsúlyt fektettek erre, így fontosnak tartom, hogy alkalmazzanak olyan módszereket, hogy a munkavállalók érezzék, hogy számít a véleményük növelve a vállalat teljesítményét, a motiváltságot és a dolgozók lelkesedését. Kiderült, hogy a munkavállalók a munkáltatójukat tartják a legmegbízhatóbb információ forrásnak. A vállalatok életében nagy szerepet kaptak az online események, melyek széles körben váltak elérhetővé. Kifejtettem egy jövőbeni lehetőséget, melyet az 5G hozhat el a virtuális valóság megjelenésével. Bejöttek új platformok, illetve elkezdődött a mobiltelefonos applikációk térhódítása. Felmerült a felhőalapú működés, mint innováció, azáltal, hogy bevezették az O365-öt, melyben számos lehetőség rejlik kommunikálás téren. Kiderült, hogy az online térben könnyen lehetett döntéseket hozni, illetve egyik vállalatnál sem vált kötelezővé a kamera használat. Megfogalmaztam javaslatokat arra, hogy az elidegenedett, elérzéktelenedett online távkapcsolattartást hogyan lehet feldobni kreatív, formai és vizuális keretrendszerrel, ami az online meetingeken résztvevőknek személyes önkifejezésére ad lehetőséget. Az összehasonlíthatóság és pontosabb vizsgálat miatt kutattam kifejezetten a telekommunikációs szektorban, azonban a szakdolgozatomban ismertetett javaslatok és megoldások nem csak a telekommunikációs szektor szereplői számára lehet hasznosíthatók, hanem más iparágak vállalatainak is.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 5G, alkalmazás(ok), belső kommunikáció fejlesztése, digitalizáció, internet, kommunikáció az üzleti életben, szervezeti kommunikáció, távközlés, telekommunikáció, vállalati kommunikáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:39
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet