A konfliktusok kezelésének lehetséges módszerei és gyakorlati megvalósulásának vizsgálata vállalkozások esetében

Magyar Veronika (2021) A konfliktusok kezelésének lehetséges módszerei és gyakorlati megvalósulásának vizsgálata vállalkozások esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat_Magyar_Veronika_YB5GPZ.pdf] PDF
Szakdolgozat_Magyar_Veronika_YB5GPZ.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of SZTK_O_Magyar_Veronika.pdf] PDF
SZTK_O_Magyar_Veronika.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (176kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom témájának a konfliktusok kezelésének lehetséges módszereinek és ezek gyakorlati megvalósulásának vizsgálatát választottam. A vizsgálat alanyai a vállalkozások voltak. A választásom azért erre a témára esett, mert egy szervezet életében a konfliktus állandóan jelen van, így a téma aktualitása állandó. Dolgozatom célja az volt, hogy a témában végzett kutatás során megszerzett információk segítségével feltárjam, hogy a gyakorlatban hogyan alkalmazzák az elméleti tudást: történik-e konfliktuskezelés, milyen módszereket alkalmaznak milyen hatékonysággal, a munkavállalók részéről milyen visszajelzések érkeznek ezzel kapcsolatban. A cél elérése érdekében végzett kutatások és vizsgálatok három elkülönülő részből álltak. Első lépésben a munkahelyi konfliktusok kialakulásának okairól, forrásairól azok típusairól, kialakulásának folyamatáról és kezelési lehetőségeiről végeztem irodalomkutatást. Ez jelentette az alapot a következő lépéshez. Második lépésben a primer kutatási módszert segítségül hívva egy kérdőívet készítettem. Harmadik lépésben a kapott eredményeket értékeltem. A saját kérdőíves felmérés nagyon hasznosnak bizonyult, hiszen így egy általános képet kaptam arról, hogy a mintába került vállalkozásokban milyen arányban fordulnak elő konfliktusok, mik a fő kiváltó okai, hogyan kezelik azokat és hogy szervezeti szinten foglalkoznak-e a munkatársak konfliktus kezelési képességeinek finomításán. Összességében megállapítható, hogy a vállalkozásokon belül legnagyobb arányban alkalmanként fordulnak elő konfliktusok, melynek leggyakoribb forrásai az információáramlás hiánya és a nem megfelelő kommunikáció. A mintába került vállalkozásoknál mind pozitív, mind pedig negatív hatásai is voltak a konfliktusoknak. A válaszadók a konfliktus megoldása érdekében együttműködnek, kompromisszumot kötnek és alkalmazkodnak. Véleményem szerint minden szervezetben szükséges konfliktuskezelő tréningeket tartani a dolgozók számára, hozzájárulva a megfelelő légkör kialakításához és a konfliktusoknak ne a negatív, hanem a pozitív hatásai még nagyobb arányban kerüljenek előtérbe.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Mérnök közgazdász

Mű típusa: záródolgozat
Kulcsszavak: konfliktus kialakulásanak okai, konfliktuskezelés, konfliktusmegelőzés, konfliktusok kialakulása, konfliktusok típusai, szervezeten belüli konfliktus forrásai
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Okt. 03. 08:39
Utolsó módosítás: 2022. Okt. 03. 08:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet